معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق برنامه کشور تا سال 1404باید تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد.

تولید فولاد ایران باید تا سال 1404 به 50 میلیون تن برسدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه معدنی و امضای تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه ایران یک کشور معدنی است، اظهار کرد: کشور ایران علاوه بر آنکه در حوزه نفت و گاز ذخایر بسیاری دارد در 68 نوع ماده معدنی نیز توانسته ذخایر بسیار خوبی به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه متأسفانه سایه نفت در کشور ایران موجب شده در حوزه معدن سرمایه‌گذاری خوبی نداشته باشیم، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم سعی کرده با سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این بخش اقدامات چشمگیری انجام دهد.

کرباسیان تأکید کرد: سازمان اینیدرو در سال 93 حدود 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی را شروع کرد و امروزه نیز آمار ذخایر معدنی در بخش جنوب کشور نیز بسیار چشمگیر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حوزه شهر سنگان نیز بین 10 تا دوازده کارخانه ایجاد شده که توانسته‌ایم 200 میلیون تن سنگ آهن ذخیره کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 9 میلیون تن صادرات فولاد به کشورهای مختلف داشته‌ایم، افزود: 20 درصد از 45 میلیارد دلار صادرات کشور مربوط به صادرات از حوزه معدنی بوده است.

کرباسیان با تأکید بر اینکه امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه معدنی یک کار بسیار ارزشمند در کشور به شمار می‌رود، گفت: شهر چابهار به دلیل نزدیک بودن به کشورهای مختلف جهان به عنوان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ صادرات و واردات منافع زیادی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به دلیل پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در بندر چابهار می‌توانیم با کشورهای شرق ایران نیز ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: افغانستان حدود 1000 میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد و با مذاکرات انجام شده امیدواریم صادرات مواد معدنی این کشور از طریق ایران و بندر چابهار صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه باید در حوزه فولاد در سال 1404 به 55 میلیون تن در سال برسیم، گفت: برای این کار باید سرمایه‌گذاری کنیم هم‌اکنون در سواحل مکران ساخت کارخانه 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی آغاز شده که امیدواریم تا 1.5 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کرباسیان تأکید کرد: 10 میلیون تن فولاد در منطقه چابهار است که سعی خواهیم کرد با مشاوره‌های بین‌المللی و بررسی دقیق و کارشناسی این ماده معدنی بتوانیم در استان سیستان و بلوچستان کار اکتشافی آن را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

20 درصد از صادرات 45 میلیارد دلاری ایران مربوط به مواد معدنی است

برچسب ها: مواد معدنی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
هادی
۱۰:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
در قاینات با کاهش بیش از 50 درصد بارندگی در منطقه ای در دل کویر میخواهیم فولاد بزنیم
نتیجه اش میشود عدم اشتغال ناپایدار و نابودی کشاورزی 150 ساله مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
باید برسد امیدواریم
آخرین اخبار