بیش از یک هزار زوج در استان فارس متقاضی فرزندخواندگی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با اشاره به اینکه بیش از یک هزار زوج در استان فارس متقاضی فرزندخواندگی هستند، اظهار کرد: متقاضیان فرزندخواندگی پس از تشکیل پرونده، حداقل یک سال در انتظار نگه داشته می‌شوند تا مانند ۹ ماه بارداری فرصتی برای آمادگی مادر و پدر شدن آن‌ها از نظر روانی فراهم شود.

وی تصریح کرد: زوج‌هایی که ۵ سال از ازدواج آن‌ها گذشته، اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارائه مدارک پزشکی در صورت داشتن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی قرار داده می‌شوند.

فروتن اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد خانواده‌ها متقاضی فرزند دختر هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس بیان کرد: افزون بر ۵۰ درصد کودکان مراکز شبه خانواده بهزیستی استان، بد سرپرست هستند و با این وجود برخی به آن‌ها اجازه می‌دهند به عنوان امین موقت در خانواده‌ها سال‌هایی را بگذرانند.

وی افزود: امکان واگذاری این کودکان بر اساس قانون وجود ندارد و تنها در صورتی که صلاحیت نداشتن والدین آن‌ها ثابت شود می‌توان آن‌ها را برای همیشه به خانواده‌ها سپرد.

فروتن با بیان اینکه ۲۷ مرکز شبه خانواده در استان نگهداری ۴۲۰ کودک بدو تولد تا ۱۸ ساله را بر عهده دارند که درصد بالایی از آن‌ها بدسرپرست هستند، تصریح کرد: برخی با شرکت در طرح امین موقت به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/ن

تقاضای زوجین برای فرزندخواندگی در فارس

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار