شاعر کتاب «سالیان» با بیان اینکه باید به تناسب حال و احوال روزگار شعر چاپ کنم،گفت: ممکن است کتاب بعدی من سه سال دیگر منتشر شود.

بعید می دانم در نمایشگاه سال آینده کتاب داشته باشم/عشق را با بهره گیری از نگاه قدما پخته تر کردمسجاد سامانی شاعر در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه شعر جدیدش با عنوان «سالیان» گفت: کتاب سالیان مجموعه چهل غزل در فضای آیینی،مناجاتی و عاشقانه است.

وی با بیان اینکه انتشارات سوره مهر کتاب را منتشر کرد، ادامه داد:چاپ اول کتاب سالیان در سی و یکمین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران تمام شد و در انتظار تجدید چاپ این کتاب هستم.

سامانی با بیان اینکه یک سری فضاهایی که در ایما کمتر تجربه کرده بودم مثل غزل هایی که فضای مناجاتی دارد در کتاب سالیان پررنگ تر شده است، ادامه داد:سعی کردم نگاهم به مسائلی مانند عشق با بهره گیری از نگاه قدما یک مقدار پخته تر باشد،حالا اینکه چقدر موفق است باید دیگران درباره آن نظر بدهند.

این شاعر در خصوص معناگر بودن شعرهایش اظهار کرد: تقسیم بندی شعر به معناگرا مربوط به نامگذاری انتشارات است و سبک شعر من، سبک نو.کلاسیک است که پیوند محکمی با معنا و معناگرایی دارد و سعی کردم در واقع راه قدما را بروم،راه قله های ادبیات فارسی که برایشان معنا و محتوا ارزش بسیار مرکزی و خیلی خاصی داشته است.

سامانی با بیان اینکه قله های ادبیات فارسی در دوره های مختلف در شعرم مدنظرم بوده است، ادامه داد:در دوره های کنونی شاید بتوان به شهریار و سایه اشاره کرد و بعد از آن مثلا به محمد علی بهمنی و فاضل نظری و شاعرانی از این دست که سعی می کنند راه قله های ادبیات فارسی را در آثارشان ادامه بدهند.

وی در خصوص انتشار کتاب بعدی خود در نمایشگاه کتاب سال آینده تصریح کرد: ممکن است دو سه سالی طول بکشد تا کتاب بعدی من منتشر شود چرا که نگاهم این نیست که صرفا مجموعه شعری تولید بشود بلکه باید به تناسب حال و احوال روزگار به مرحله چاپ برسانم،بنابراین بسیار بعید می دانم مجموعه شعری از من برای نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار