معاون اول قوه قضاییه در مورد خیرین و ازادسازی مجرمان غیرعمد گفت: با این کار هم گره از مشکلات خانواده زندانی رفع می شود و هم گره از مشکلات شاکی.

کمک به آزادی زندانیان غیرعمد یک تیر با چند هدفه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه در سی و یکمین همایش جشن گلریزان ستاددیه اظهار کرد: خداوند در همه زمان ها رحمت خود را سراریز کرده به خصوص در ماه مبارک رمضان که دست همه را به ویژه دست نیازمندان را می گیرد.

وی افزود: شما خیرین امروز جمع شدید که دست نیازمندان را بگیرید که یعنی می خواهید هم رنگ خدا شوید.

معاون اول قوه قضاییه با قرائت بخشی از دعای ماه مبارک رمضان گفت: امروز ندای دفاع به اصطلاح از حقوق بشر بلند است اما شما ببینید که در دعایی که در ماه رمضان می خوانید حقوق بشر چگونه معنی شده و حقوق بشر که در دنیا ندای آن بلند است چگونه معنی شده است.

محسنی اژه ای گفت: در دعای رمضان از خدا می خواهید که بتوانید به نیازمندان کمک کنید و امروز شما خیرین مشکل
دو دسته را حل می کنید که بیشتر ذهن ما رفع گرفتار شخصی است که به زندان رفته است و اما طرف دیگر شاکی است و شما به آن شاکی هم کمک می کنید.

وی افزود: ابتدا شما خیرین به شخصی که به زندان رفته و اعضای خانواده او که به دست و مهربانی فرد زندانی نیازمند هستند کمک می کنید و از طرف دیگر شاکی هم به کمک شما نیازمند است. شاید همان شاکی هم گره ای در زندگی اش افتاده است پس شما با کمک خود دو طیف را کمک می کنید.

وی گفت: فکر نکنید که اگر ما امروز از مال دنیا بهرمند هستیم و گره گشایی کردیم منت بر دیگران داریم این ما هستیم که باید منت دیگران را بکشیم که خدا به ما مالی داده که بتوانیم به دیگران کمک کنیم مالی که ضامن باز گرداندن آن خداست و زمانی به ما باز می گردد که به شدت به آن نیازمند هستیم. آیا معامله ای پر سود تر از این وجود دارد.

انتهای پیام/

صحبت های اژه ای در سی و یکمین همایش جشن گلریزان ستاددیه

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار