معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: برای تامین آب شرب نیز مرتب در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم از بحران کمبود آب گذر کنیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز، فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: مشکل کمبود آب برای آبیاری نهال‌های کشت شده در عرصه‌های ریزگرد نیز وجود دارد نهال‌های کشت شده در کانون های ریزگرد خوزستان و از جمله عرصه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز آبیاری می‌شوند

وی افزود: مشکل آب کشاورزی هم‌اکنون در خوزستان مطرح است. حتی برای تامین آب شرب نیز مرتب در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم از بحران کمبود آب گذر کنیم.

هاشمی زاده عنوان کرد: درخواست وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین و تخصیص 600 میلیون مترمکعب آب به منظور انجام عملیات مهار و مقابله با گرد و غبار در 350 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد موافقت شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: البته باید توجه داشت که این 600 میلیون مترمکعب آب برای کلیه کانون‌های خوزستان و جهت انجام عملیات‌های مختلفی مرطوب‌سازی، نهال‌کاری و ... پیش‌بینی شده، اما در حال حاضر مشکل این است که با کمبود آب مواجهیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر عملیات مالچ‌پاشی در سطح نزدیک به 10 هزار هکتار در کانون‌های ریزگرد اطراف حمیدیه و سوسنگرد در دست انجام است و سال گذشته نیز 12 هزار تا 500 هزار هکتار در عرصه‌های مختلف خوزستان مالچ‌پاشی شد و برنامه‌ریزی برای مالچ‌پاشی در سال جاری نیز به همین میزان است.

انتهای پیام/م

آبرسانی به نهال کاری در کانون های ریزگردها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.