مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هزینه‌های زیادی برای تأمین آب تا ورودی شهر‌ها صرف می‌شود، اما شبکه توزیع آب شهر‌ها در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به هدر رفت آب در خوزستان بیان داشت: هزینه های زیادی برای تأمین آب تا ورودی شهرها صرف می شود ولی متأسفانه شبکه توزیع آب شهرها در خوزستان شرایط مطلوبی ندارد؛ هدررفت آب در شهرهای زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب خوزستان نزدیک به ۴۰ درصد است در حالی که متوسط کشوری آن ۲۵ درصد است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال تحت پوشش دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها عمری بالای ۶۰ سال دارند به همین دلیل میزان هدررفت آب در استان بالا است.

حقیقی پوربا اشاره به بودجه اختصاص داده شده به شرکت آب و فاضلاب بیان داشت: تاکنون تنها ۸۳ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب خوزستان اختصاص داده شده این در حالی که این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان دیون دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن پروژه های تعریف شده در استان، میزان هدررفت به ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند و پیشرفت فیزیکی پروژه ها در اصلاح شبکه حدود ۴۱ درصد است؛ با توجه به گرمای هوا و همچنین کمبود آب در صورت تأمین اعتبارات می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی گفت: متأسفانه در خوزستان بدتر از وضعیت آب ، با وضعیت بد سامانه های جمع آوری و دفع فاضلاب مواجه هستیم به نحوی که تنها ۳۸ درصد مردم در ۱۷ شهر تحت پوشش این سیستم هستند که برای تکمیل این سیستم در ۱۷ شهر به بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حقیقی پور در پایان بیان کرد:۳۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال وارد منابع آبی استان می شود که تقاضای تأمین اعتبارات لازم برای انجام پروژه های حوزه فاضلاب را داریم.

انتهای پیام/م

بررسی هدر رفت آب در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.