وزیر نیرو تصفیه پساب را یک راه مطمئن برای تأمین آب موردنیاز در حوزه صنعت و پس از انجام و نظارت دقیق تأمین‌کننده آب موردنیاز بخشی از کشاورزی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا اردکانیان،  وزیر نیرو گفت: ۴۲۰ میلیون مترمکعب پساب خام خوزستان از ۵۲۰ میلیون مترمکعب وارد آب‌های سطحی استان می‌شود و باید این وضعیت با برنامه‌ریزی و حمایت کمیسیون انرژی و نمایندگان مردم خوزستان به حداقل ممکن نزدیک شود.

وی افزود: هر یک مترمکعب آب خام پساب می‌تواند ۴۰ مترمکعب آب شیرین را از کیفیت مطلوب خارج کند و با توجه به حجم ۴۲۰ میلیون مترمکعبی پساب خام در خوزستان ۱۸ میلیارد مترمکعب آب شیرین و با کیفیت از کیفیت مطلوب و مناسب خود در صورت عدم مدیریت و تصفیه پساب آسیب خواهد دید.

 اردکانیان عنوان کرد: ۷۰ درصد از منابع خوزستان آب‌های سطحی است که در دوره‌های گذشته آن‌گونه که می‌بایست در حوزه پساب اقدامات لازم با توجه به ضرورت انجام نشده و امیدوار هستیم با تلاش و یاری کمیسیون انرژی و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز کننده و منشأ حرکت دامنه‌دار در حوزه مدیریت و تصفیه پساب باشیم.

وزیر گفت: سد بالارود در صورت تسریع عملیات اجرایی و تأمین اعتبار موردنیاز تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و فاز گازی سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ به مدار متصل می‌شود و با احداث سد جریانی دز نیز موافق هستیم.

اردکانیان اظهار کرد: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان‌های ایلام و خوزستان، ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت اندیمشک از آب موردنیاز برای کشت محصولات کشاورزی بهره‌مند شده و در زمینه تأمین آب موردنیاز این راضی مشکلی نخواهد بود.

انتهای پیام/م

تامین آب  در حوزه صنعت با تصفیه پساب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.