مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مجهز شدن تمام کشت و صنعت‌های نیشکر به سیستم‌های تصفیه فاضلاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛احمد رضا لاهیجان‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: تمام کشت و صنعت‌های نیشکر به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز شده‌اند و می‌توان از این پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد و از اختلاط با زهاب کشاورزی جلوگیری کرد.
 
احمد رضا لاهیجان‌زاده با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده بیان داشت: وجود افراد با تجربه در مجموعه  کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، که در کنار کار و رونق اقتصادی به فعالیت‌های زیست محیطی نیز توجه کافی دارند اهمیت حفاظت محیط زیست را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد:  با توسعه و تولید این فرآورده بتوانیم برای استفاده در طرح‌های نهال کاری گامی موثر در راستای کنترل ریزگردها برداشت.

 لاهیجان زاده  اجرای طرح کانال آب برگشتی کارخانه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برای جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده مجدد در تولید، را اقدامی را قابل تحسین عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان با اشاره به نقش مهم این سامانه خاطر نشان کرد: به طور حتم این صنعت نقش موثری در تولید اکسیژن، هوای پاک، مقابله با ریزگردها، استفاده بهینه از آب و روش‌های نوین آبیاری و همچنین توسعه دیگر فعالیت‌های زیست محیط خواهد داشت.
 
  مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان، معاون بهره برداری کشاورزی و... و سایر مدیران حوزه نیشکر و محیط زیست سامانه پایش لحظه‌ای پساب صنعتی و بهداشتی این شرکت مورد بهره برداری قرار گرفت.

  استقرار این سامانه، برای اطمینان بخشی مطابقت پساب‌های صنعتی خروجی این شرکت با استانداردهای زیست محیطی به صورت لحظه‌ای و تحت نظارت مستقیم کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.