نماینده مردم اهواز درمجلس گفت: سالانه نیمی از بودجه کشور از درآمد‌های نفتی تأمین می‌شود، اما خوزستان هنوز برای جبران عقب‌ماندگی‌های خود با کمبود اعتبارات مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده مردم اهواز درمجلس بیان داشت:   پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های نفت ضروری است  اگر به حقوق مردم اهواز توجه می‌شد، شاهد اتفاقات ناگواری همچون آتش‌سوزی کوی علوی نبودیم.

وی افزود: در خوزستان و شهرستان اهواز هنوز روستاهای فاقد لوله‌کشی آب وجود دارد و بودجه‌های اختصاص داده شده به خوزستان برای رفع مشکلات زیرساختی آن کافی نیست. 

الباجی عنوان کرد: هزینه شهروندان اهوازی برای تأمین آب منازل خود ۴ برابر استان‌های دیگر است. مردم علاوه بر هزینه آب، باید هزینه پمپ و برق آن و تصفیه آب منازل خود را پرداخت کنند.

وی گفت: چرا باید ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی خوزستان تبدیل به کانون ریزگردها شود ما می توانسیتم بدون تحمل مشکلات پدیده ریزگرد، اعتبارات و آب انتقالی به کانون‌های ریزگرد را برای رونق کشاورزی اختصاص دهیم اما سیاست‌های اشتباه در مدیریت آب موجب بروز این مشکلات شد.

کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: برای مهار ریزگردها و نهال‌کاری باید مردم و کشاورزان را مشارکت دهیم تا هزینه کمتری برای دولت داشته باشد و نتایج سریع‌تری را شاهد باشیم و در جلسه اضطراری که در تهران داشتیم، مقرر شد ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را برای مهار ریزگردها اختصاص داده شود اما تاکنون عملی نشده است. 

انتهای پیام/م

بودجه خوزستان برای حل مشکلات کافی نیست

برچسب ها: بحران آب ، ریزگردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.