عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: وظیفه تمامی کشورهای اسلامی حمایت از مردم فلسطین است، قطعا اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شکست خورده است.

خابوالفضل حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا شرایط بسیار وخیمی را در سطح بین‌الملل پیدا کرده است، گفت: میزان محبوبیت ترامپ براساس آمار و نظرسنجی‌ها در کشورش  افت کرده و اکنون به دنبال انجام اقداماتی است تا به نوعی مشکلات داخلی این کشور را به خارج از آن انتقال داده و فرافکنی کند.

وی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف اظهار کرد: علی‌رغم مخالفت همه کشورها در چنین شرایطی با این اقدام، آمریکا این برنامه‌ طراحی شده از  سوی نتانیاهو را اجرایی کرد اما قطعا این موضوع هم شکست می‌خورد.

حسن‌بیکی با تاکید براینکه آمریکا در خاورمیانه تضعیف شده و وضعیت نامطلوبی دارد، بیان کرد: پایگاه‌های آمریکایی در منطقه به زندانی برای افسران و سربازانش تبدیل شده است، رئیس جمهور استنباط می‌کند که می‌تواند در کنار نتانیاهو با ایجاد بحران‌های جدید بحران داخلی خود را حل کند.

نماینده مردم دامغان تصریح کرد: ترامپ فکر نمی‌کرد جمعیت کثیری در غزه به اعتراض این موضوع وارد صحنه  شوند و در نهایت سربازان صهیونیستی بیش از 60 نفر از فلسطینیان را شهید و 2000 نفر را مجروح کردند که این اقدام صهیونیست‌ها و آمریکا موجب انسجام داخلی فلسطین، سطح منطقه و بین‌الملل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در گذشته هم دچار یک اشتباه بزرگ درباره اقلیم کردستان شد، تنها کشوری که از مسعود بارزانی در انتخابات استقلال اقلیم حمایت کرد این رژیم بود آن هم برای آنکه خود را نجات دهد و در نهایت هم آنچه انتظار داشتند اتفاق نیافتاد.

حسن‌بیکی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی به دو قسمت تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول کشورهای مقاومی هستند که مخالفت خود را با انتقال سفارت و شهادت فلسطینیان اعلام کردند و گروه دیگر که زیر سلطه عربستان سعودی قرار دارند، اکنون همه ملت‌ها متوجه شده‌اند که دست عربستان سعودی با وهابی‌ها و صهیونیسم بین‌الملل است.

نماینده مردم دامغان گفت: وظیفه تمامی کشورهای اسلامی حمایت از مردم فلسطین است، قطعا اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار