مسئول خود کفایی کمیته امداد سیرجان گفت: کارگاه‌های نیمه فعال در شهرستان سیرجان می‌توانند وام یک میلیارد ریالی از کمیته امداد دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم سبزعلی پور مسئول خود کفایی کمیته امداد سیرجان گفت: این مبلغ وام به کارگاه‌های نیمه فعالی داده می‌شود که با فعالیت خود ۵ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان را مشغول بکار کنند و این وام که با بهره کم به صاحبان این شرکت‌ها یا کارگاه‌ها اعطاء میشود با هدف اشتغال زایی مددجویان این نهاد است و یا هر ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال یک نفر مددجو درهر کارگاه یا شرکت خواهد بود که تا سقف ۵ نفربرای اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود.

 سبزعلی پور افزود: با پرداخت بیش از ۵۸ میلیارد ریال وام اشتغال از منابع بانکی به ۳۵۶ خانوار تحت پوشش که در زمینه‌های گلیم بافی، دامپروری، نصب پنل‌های خورشیدی و فعالیت‌های فروشگاهی ۳۵۶ خانوار از تحت پوشش این نهاد در سال جاری خارج شدند.

وی گفت: در اجرای طرح اشتغال مددجویان و خودکفایی ۱۰۰ نفر هم وام ۲۰۰ میلیون ریالی تسهیلات برای نصب پنل‌های تولید انرژی خورشیدی گرفتند و خودکفا شدند.

 سبزعلی پورافزود: زمینه آموزش رشته‌های قالیبافی و برق و ساختمان نیز فراهم شد و ۹۴۶ نفر با هزینه ۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال آموزش‌های لازم را دیدند تا بتوانند جذب بازار کار شوند و این نهاد پس از تعامل با کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را مشغول به کار کنند حق بیمه این مدد جویان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

آموزش رشته های  قالی بافی ،برق و ساختمان به مددجویان کمیته امداد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار