شهردار کرمان به تعداد نیروی انسانی شاغل در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: به‌دلیل تعداد بالای نیروی انسانی، در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در جمع کارکنان شهرداری منطقه چهار، با اشاره به اجرای طرح محله‌ی زیبا توسط این منطقه در شهرک هشت‌بهشت گفت: طرح محله‌ی زیبا، بازتاب مثبتی داشت و نشان داد اگرچه منطقه چهار نسبت به سایر مناطق شهری بضاعت کمتری دارد، اما با اقدامات خلاقانه می‌شود مشارکت مردم را بیش‌تر کرد و درآمد‌ها را افزایش داد.

وی با بیان این‌که شهرداری کرمان در دوره‌ی اخیر به‌دلیل بدهی‌های زیاد که بیش‌تر آن‌ها مربوط به پروژه‌های شهری است، دچار مشکلات مالی شده است، گفت: به‌دلیل مسایلی هم که در رابطه با برجام به‌وجود آمده، ممکن است مشکلات شهرداری‌ها و به‌ویژه شهرداری کرمان بیش‌تر شود؛ بنابراین، ضرورت دارد همکاران برای افزایش درآمد‌ها همت مضاعفی داشته باشند.

شهردار کرمان به تعداد نیروی انسانی شاغل در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: به‌دلیل تعداد بالای نیروی انسانی، در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین، کارکنانی که در حوزه‌های مالی و شهرسازی فعالیت می‌کنند، باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا درآمد‌های منطقه افزایش یابد.

عالم‌زاده افزایش سطح خدمت‌رسانی را نیز ضروری دانست و گفت: اگر مردم از خدمت‌رسانی شهرداری رضایت داشته باشند، رویکرد مثبتی نسبت به شهرداری پیدا می‌کنند؛ بنابراین، نسبت به پرداخت حق‌و‌حقوق شهرداری راغب می‌شوند.

وی افزود: اگر همکاران در تمام حوزه‌ها به‌صورت جدی تلاش کنند، حتماً ثمر خواهند داشت و می‌توانیم این دوره‌ی سخت و دشوار را پشت سر بگذاریم.

شهردار کرمان به بودجه‌ی دولتی که به شهرداری پرداخت می‌شود، اشاره کرد و گفت: مجموع بودجه‌ی دولتی که هرساله به شهرداری پرداخت می‌شود، به دو درصد رقم بودجه‌ی مصوب شهرداری هم نمی‌رسد؛ ضمن این‌که اگر بودجه‌ای هم از سوی دولت پرداخت شود، باید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

عالم‌زاده به تأخیر ۱۰ روزه در پرداخت حقوق کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری کرمان در فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: به‌دلیل عدم همراهی اداره‌کل امور مالیاتی، پرداخت حقوق کارکنان رسمی و قراردادی ۱۰ روز با تأخیر مواجه شد، اما با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات مالی شهرداری، ممکن است این تأخیر‌ها ادامه داشته باشد؛ چراکه شهرداری کرمان در حوزه‌ی مالیات و بیمه بدهی و معوقاتی دارد که ممکن است به همین دلیل از سوی دستگاه‌های مربوط از حساب شهرداری پول برداشت شود؛ بنابراین، پرداخت حقوق با چالش روبه‌رو می‌شود.

وی در عین حال پرداخت حقوق تمام کارکنان شهرداری اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی را دغدغه‌ی اصلی مدیران شهرداری دانست و گفت: نیرو‌های شرکتی با بقیه‌ی نیرو‌های شهرداری فرقی ندارند؛ ضمن این‌که آن‌ها به وظیفه‌ی خود در زمینه‌ی تنظیف، جمع‌آوری زباله و یا نگهداری فضای سبز عمل می‌کنند و ما هم به‌عنوان نیرو‌هایی که در شهرداری‌ها و واحد‌های مختلف فعالیت می‌کنیم، وظیفه داریم حقوق ۲۰۰۰ نیروی شرکتی را هم تأمین کنیم.

شهردار کرمان افزود: باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و فارغ از نگاه رسمی، قراردادی و شرکتی کمک کنیم تا این دوره‌ی بحرانی را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

عالم‌زاده بر هدفمند شدن پرداخت‌ها در بخش اضافه‌کاری هم تأکید و تصریح کرد: اعتقاد داریم افرادی که کم‌کاری می‌کنند، نباید اضافه‌کار بگیرند.

وی افزود: از مجموع میزان اضافه‌کار پرداختی، رقمی کم نخواهد شد، اما پرداخت‌ها عادلانه خواهد شد تا افرادی که بیش‌تر کار می‌کنند، انگیزه‌ی بیش‌تری پیدا کنند.

شهردار کرمان به درخواست برخی همکاران برای بازنشستگی هم اشاره کرد و گفت: در زمینه‌ی پرداخت سختی کار و سنوات همکارانی که باید بازنشسته شوند، با مشکل مواجه هستیم که برخی همکاران پیشنهاد دادند سختی کار را خودشان پرداخت کنند و پس از آن شهرداری این مبلغ را به‌صورت اقساط به آن‌ها برگرداند.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین در حال رایزنی هستیم تا با دریافت تسهیلات بانکی، سختی کار و سنوات همکاران بازنشسته پرداخت شود.

وی از فعال شدن تعاونی مسکن و تعاونی مصرف کارکنان شهرداری با مشارکت خودِ کارکنان خبر داد و گفت: هم‌چنین با چند بانک مذاکره کرده‌ایم تا به همکاران کارت اعتباری اعطا کنند.

شهردار کرمان استخدام نیروی انسانی در شهرداری کرمان را براساس دستوالعمل وزارت کشور ممنوع دانست و تصریح کرد: هم‌چنین اعتقاد داریم اضافه کردن هر نیروی اضافی به شهرداری، خیانت به کارکنان شهرداری است؛ ضمن این‌که بضاعت خوبی در نیرو‌های شهرداری وجود دارد و نیاز نمی‌بینیم نیرویی را از بیرون به مجموعه اضافه کنیم.

عالم‌زاده هم‌چنین خطاب به کارکنان شاغل در شهرداری منطقه چهار گفت: تعامل و ارتباط مستمر همکاران شهرداری منطقه چهار با مردم، به افزایش مشارکت شهروندان این منطقه کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از کارکنان شهرداری منطقه چهار در رابطه با برنامه‌ی شهرداری برای به‌سازی بافت فرسوده گفت: در صدد هستیم تا مواردی ازجمله تخفیف، تقسیط و افزایش تراکم را در قالب بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در نظر گرفته و به تصویب شورا برسانیم تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه رغبت بیش‌تری پیدا کنند.

شهردار کرمان ممیزی شهر کرمان را نیز ضروری دانست و در رابطه با وصول عوارض شهری گفت: ممیزی شهر کرمان در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن این‌که تنها راه وصول عوارض در صورت عدم پرداخت از سوی شهروندان، قطع برق است که در این زمینه با شرکت برق در حال رایزنی هستیم.

عالم‌زاده با اشاره به بدهی‌های زیاد مردم به شهرداری گفت: شهروندان در حوزه‌های مختلف، بدهی‌های زیادی به شهرداری دارند؛ بنابراین، تلاش همکاران برای وصول مطالبات، منبع درآمدی خوبی برای شهرداری خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از همکاران شهرداری منطقه چهار در رابطه با نظام هماهنگ گفت: در این زمینه مکاتبه‌های لازم انجام گرفته تا کارکنان شهرداری هم مثل کارکنان دولت طبق نظام هماهنگ حقوق دریافت کنند.

شهردار کرمان در خصوص هماهنگ‌سازی حقوق پرسنل شهرداری در حوزه‌های مختلف نیز گفت: از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی خواسته‌ایم که این موضوع را پیگیری کند.

عالم‌زاده تصویب طرح تفضیلی سرآسیاب را از اولویت‌های شهرداری دانست و گفت: پرداخت‌های مربوط به مشاور انجام شده و طرح تفضیلی سرآسیاب تا سه ماه آینده به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/ی

طرح تفضیلی سرآسیاب تا سه ماه آینده به نتیجه می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار