معاون مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارش باران دیشب در خراسان شمالی به مزارع و باغات خسارت زد و سبب آبگرفتگی منازل شد.

لعل قادری معاون مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ گفت: در پی بارندگی‌های روز گذشته در خراسان شمالی و سیلاب تردد در برخی راه‌های روستایی را با اختلال مواجه کرد.

وی با بیان این که هم اکنون مشکل تردد در راه‌های روستایی استان برطرف شده است، افزود: این اختلال‌ها بیشتر در مسیر راه‌های روستایی شهرستان راز و جرگلان بود.

لعل قادری اظهار کرد: به علت بارندگی‌های رگباری چند روز گذشته خسارت عمده‌ای به مزارع و باغات شهرستان‌های شیروان، راز و جرگلان، مانه و سملقان و اسفراین وارد شده که هنوز برآورد خسارت نشده است.

محسن نجات سرپرست هلال احمر خراسان شمالی هم گفت: روز گذشته در پی بارش باران و جاری شدن سیل در برخی از روستا‌ها، ۱۱ تیم امداد و نجات برای کمک رسانی اعزام شدند.

 وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات ساعت ۲۳ دیشب به پایان رسید، گفت: ۵۵ نفر از نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر در قالب ۱۱ تیم برای کمک رسانی به روستا‌های سیل زده گرمک و حصارعیسی در بخش شوقان ، روستای انصار و اسلام آباد در مانه و سملقان، قزل حصار، شورک و برزنه در شهرستان گرمه و همچنین روستا‌های دره خان، ینگی قلعه، قلهک بالا و پائین و حصار در شهرستان شیروان اعزام شدند.

نجات افزود: همچنین امدادگران به روستای قلعه جق بالا در بجنورد و روستای سوخسو هاشم در شهرستان رازوجرگلان کمک رسانی کردند.

وی تصریح کرد: در پی بارش باران منازل بسیاری در راز و جرگلان و همچنین روستا‌های شیروان به شدت دچار آبگرفتگی شدند.

سرپرست هلال احمر خراسان شمالی گفت: برای کمک رسانی به افراد گرفتار در سیل ۱۱ دستگاه خودرو کمک رسان و ۱۵ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق فرستاده شد.

انتهای پیام/ ب 

امداد رسانی ۱۱ تیم عملیات امداد و نجات شب گذشته در خراسان شمالی

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.