رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان مانه و سملقان با تولید ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی شناخته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازبجنورد؛ عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در نشست شورای اداری شهرستان مانه و سملقان افزود: شهرستان مانه و سملقان با تولید ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی شناخته می‌شود.
وی با بیان این که ، دما هوا در برخی نقاط خراسان شمالی به زیر صفر درجه رسید ، اظهار کرد: خوشبختانه سرما کاهش دما در چند روز اخیر خسارتی به مزارع و باغ‌های استان وارد نکرد و تنها خسارت ناچیزی به مزارع گندم وارد شد که قابل ترمیم است.
یوسفی گفت:: خرید محصول گندمکاران از طریق ثبت در سامانه انجام می‌شود و کشاورزان باید در سامانه ثبت نام کنند.
وی افزود: سال گذشته ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان اختصاص داده شد که ۴۸ و نیم درصد این رقم جذب شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۸ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی استان به کشاورزی شهرستان مانه و سملقان اختصاص داده شده است.
غلامرضا عوض زاده فرماندار شهرستان مانه و سملقان در این جلسه گفت: در طرح نوروزی امسال پنج هزار و ۸۹۱ مسافر در این شهرستان اسکان یافتند.
وی درباره تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی گفت: در طرح نوروزی امسال ۲۴ فقره تصادف در جاده‌های شهرستان به وقوع پیوست که در این حوادث ۳۵ نفر مصدوم و سه نفر جان باختند.
وی با اشاره به سهم شهرستان از اعتبارات اشتغال زایی اظهار کرد: سال مالی جاری ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در این شهرستان اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ ب

 

سرما و کاهش دما در استان به مزارع و باغات استان خسارت وارد نکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.