مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: علائم اولیه بیماری سفیدک داخلی انگور در ۸۰ هکتار از باغات استان مشاهده شد.

محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ افزود: علائم اولیه بیماری سفیدک داخلی انگور در برخی از تاکستان‌های استان هفته جاری در سطح ۸۰ هکتار مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه تاکداران به محض مشاهده بیماری سفیدک انگور، بلافاصله مبارزه شیمیایی را آغاز کنند، اظهار کرد: در سال ۹۵ آفت سفیدک داخلی به ۴۰ درصد تاکستان‌های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت ۸۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.
رضایی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور باید قبل از گل دهی انجام شود گفت: تاکنون این علائم در دو روستای سریوان و آقا نبی بجنورد مشاهده و مبارزه با آن در حال انجام است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: هم اکنون پیگیر این موضوع هستیم تا با مشاهده هرگونه سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌ها مبارزه با آن صورت گیرد تا تاکستان‌ها دچار خسارت نشوند.
گفتنی است: ۶۵ درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است که از ۲۴۰ هزار تن انواع محصول باغی، ۱۸۵ هزار تن شامل انگور است.
انتهای پیام/آ


علائم اولیه سفیدک انگور در باغات استان مشاهده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.