افزایش صدور کارت‌های قالی بافی در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افزایش ۳۰ صدوری کارت‌های قالی بافی در استان خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: پارسال افزون بر ۳ هزار و ۲۸۹ کارت قالی بافی در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد که نسبت به سال ۹۵ افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره فرش دستباف سازمان پارسال ۱۵ هزار و ۴۵۵ مورد بازرسی در کل استان انجام داده است، ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶۷ مورد راست آزمایی از کارگاه‌های خانگی فرش دستباف صورت گرفته است.

علی همتی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های اداره فرش دست باف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته، پیگیری حل مشکلات بیمه قالیبافان، پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات قالی بافی به واجدین شرایط، تشکیل بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ پرونده و صدور مجوز مشاغل خانگی بود.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی با عناوین طراحی سنتی فرش دستباف، طراحی فرش دستباف در محیط فتوشاپ- بافت فرش و ارتقای مهارت رنگرزان نیز امسال برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: با معرفی فرش دستباف به مردم رویکرد و سلایق آن‌ها از فرش ماشینی به فرش دستباف تغییر خواهد کرد که کمک بسیاری به رونق بازار فرش دستباف می‌کند.

همتی ادامه داد: استان فارس اصالت طرح و رنگ فرش را با وجود استفاده از رنگ‌های گیاهی دارد و ضرورت دارد؛ ما نیز فرش مرغوب را به عنوان کالای جهانی به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ن

صدور کارت‌های قالیبافی در فارس افزایش داشته است

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار