معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: ۳ تفاهم‌نامه احداث خط ریلی در کشور منعقد شده است.

3 تفاهم‌نامه احداث خط ریلی در کشور منعقد شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حبیب‌الله طاهرخانی عصر امروز در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه سه جانبه ایجاد قطار حومه‌ای مهاجران - اراک - امیرکبیر، میان شرکت عمران شهرهای جدید کشور، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری مرکزی اظهار داشت: تا به امروز 2 تفاهم‌نامه احداث خط ریلی برای شهرهای جدید به امضا رسیده است.

وی افزود: اجرا و بهره‌برداری از پروژه قطار حومه‌ای شهر اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، سومین پروژه در سطح کشور قلمداد می‌شود که تفاهم‌نامه آن امروز به امضا رسید.

معاون وزیر راه تصریح کرد: قطار حومه‌ای اراک به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر سبب تسریع و تسهیل در روند فعالیت حمل و نقل بین این 3 شهر می‌شود که البته این موضوع عامل جذب و حضور جمعیت در شهر جدید امیرکبیر است.

طاهرخانی عنوان کرد: تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور نشانگر آمار بالای خسارات جانی و مالی است و گسترش حمل و نقل ریلی عاملی برای فراهم آوردن تردد ایمن در کشور است.

از سوی دیگر حمل و نقل ریلی مخاطراتی به شدت کم و اندک برای محیط زیست دارد و در واقع این حمل و نقل را باید دوستدار محیط زیست دانست.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: قسمت عمده و بسیاری از آلودگی هوای شهرها و به ویژه کلانشهرها همچون تهران و اراک به تردد جاده‌ای در حومه این شهرها برمی‌گردد که به طور قطع ایجاد زیرساخت حمل و نقل ریلی برای این شهرها عاملی برای فراهم ساختن بستر کاهش آلودگی است.

انتهای پیام/پ

احداث خط ریلی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.