عضو حزب موتلفه گفت:باید گفتگوی ملی را در اولویت کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در برابر دشمنان صف واحدی تشکیل دهیم.

باید با تقویت گفتگوی ملی صف واحدی در برابر دشمنان تشکیل دهیممحمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ضرورت گفتگوی ملی اظهار کرد: گفتگوی ملی اگر براساس اصول قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی جریان پیدا کند طبیعتاً موجب افزایش سرمایه اجتماعی ما و تقویت قدرت کشور در برابر غرب خواهد شد.

وی افزود: آن چیزی که امروز به عنوان قدرت مسلم ایران در برابر غرب مطرح است تنها توان موشکی و قدرت های مشابه آن نیست بلکه مسئله‌ای که طی چهار دهه گذشته ایران اسلامی را در برابر خصومت آمریکا پایدار نگه داشته وحدت میان مردم و سرمایه اجتماعی منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران بوده که منجر به افزایش مشارکت های مدنی و پشتوانه اعتماد مسئولان شده است.

اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم قدرتمان را با افزایش سرمایه اجتماعی تقویت کنیم طبیعتا بسیاری از مسائلی همچون تحریم خنثی می‌شود همچنین لازمه گفتگوی ملی قطع امید از غرب و تکیه بر توان داخلی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بیان کرد: لازمه ایجاد وحدت سرمایه اجتماعی، شناخت نکات افتراق و گسل های سیاسی است، یکی از گسل هایی که در چند سال اخیر وجود داشته و گاه گروه‌های سیاسی را دچار تشتت آرا کرده میزان اعتماد به غرب است.

وی ادامه داد: اقدامات اخیر آمریکا و تجربه دوران پسابرجام نشان می‌دهد که ما باید در راه مذاکره برای کسب منافع ملی تجدید نظر کنیم، کسانی که حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند و به ادامه مسیر اصرار دارند طبیعتاً راه گفتگوی ملی را می بندند چرا که لازمه تعامل و گفتگو پذیرش اشتباه و حرکت به سمت اجماع عمومی ملت و وفاق است.

اسلامی تاکید کرد: ما باید گفتگوی ملی را در اولویت کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در برابر دشمنان صف واحدی تشکیل دهیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: متاسفانه اکثریت احزاب کشور گعده های سیاسی و فصلی هستند که در موسوم انتخابات فعالیت خود را از سر می‌گیرند و کمتر حزبی وجود دارد که برنامه های بلندمدتی داشته باشد تا بتواند گفتگوی ملی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گفتگوی ملی باید در چارچوب قانون اساسی که یکی از اصول آن فصل الخطاب بودن نظرات رهبر معظم انقلاب است صورت بگیرد در این صورت بسیار مفید و راهگشا خواهد بود و میتواند بسیاری از مشکلات کشور را از میان بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار