عضو هيئت رئيسه خانه احزاب گفت: کمیته ای برای نحوه پرداخت یارانه احزاب تشکیل نشده است بلکه کمیته‌ِ 10 نفره‌ای برای راهبری برگزاری همایش ملی خانه احزاب بود.

کمیته‌ای برای نحوه پرداخت یارانه احزاب تشکیل نشده است/تشریح محورهای همایش اردیبهشت ماه خانه احزاباحمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محورهای همایش خانه احزاب در اردیبهشت امسال، گفت: سال گذشته در اوایل پاییز، شورای مرکزی خانه احزاب مصوب کرد تا همایشی ملی با حضور مقامات ارشد سیاسی کشور، دبیران کل احزاب و صاحب نظران برگزار شود.

عضو هیئت رئیسه خانه احزاب  ادامه داد: قصد داشتیم این همایش را در بهمن ماه سال گذشته برگزار کنیم اما به دلیل هم زمانی با برگزاری اجلاس احزاب آسیایی به تعویق افتاد و به سال 97 موکول شد.

شریف با بیان اینکه در این همایش درباره جایگاه احزاب در سپهر سیاسی کشور و طرح گفتگوی ملی بحث خواهد شد، اضافه کرد: متاسفانه احزاب در کشور جایگاه واقعی خود رابه دست نیاورده‌اند و تمامی علت‌های آن مربوط به کم کاری خود احزاب نیست بلکه باید موانع را شناسایی و برطرف کرد.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب تصریح کرد: از جمله محورهای دیگر این همایش پرداختن و بررسی اصلاحیه قانون احزاب و قانون انتخابات است.

وی درباره برخی خبرها که حاکی از تشکیل کمیته‌ای در خانه احزاب برای بررسی نحوه پرداخت یارانه احزاب دارند، گفت: کمیته ای برای نحوه پرداخت یارانه احزاب تشکیل نشده است بلکه کمیته‌ِ 10 نفره‌ای که روز گذشته تشکیل شد برای راهبری برگزاری همایش ملی خانه احزاب بود.

شریف درباره چگونگی تخصیص یارانه دو میلیاردی احزاب، بیان کرد: کمیسیون ماده ده مصوبه‌ای درباره پرداخت یارانه‌ای احزاب داشته و قرار است، دستورالعملی برای تخصیص یارانه به احزاب تهیه شود.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب  با بیان اینکه کل یارانه تخصیص داده شده به احزاب رقم ناچیزی است و توزیع آن کار سختی است، افزود: قبلا نیز دستورالعملی برای پرداخت یارانه احزاب در وزارت کشور تهیه و بنا شد بر مبنای آن یارانه پرداخت شود.

وی اظهار کرد: با نظر مساعد وزیر کشور، خانه احزاب متولی چگونگی پرداخت یارانه احزاب شده است و امیدواریم با همفکری که با وزات کشور به عمل می‌آید، راهکاری برای پرداخت این یارانه اندیشیده شود چرا که اگر بخواهیم وارد مباحث تنظیم آئین نامه شویم، ممکن است زمان بر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار