دولت در زمینه حمایت از پیام رسان های داخلی کم کاری کرده است/فضای مجازی موهبتی برای جمهوری اسلامی است

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فضای مجازی برای جمهوری اسلامی موهبت بزرگی است حالا اینکه دو تا سایت ضدانقلاب می توانند ما را به چالش بکشند، مشکل جای دیگری است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که یکشنبه شب 5 اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: روز مهندس دارای دو بعد است. یک بعد برای بزرگداشت مهندسان است، چرا که نقش بسیار کلیدی در اداره کشور دارند.

وی ادامه داد: بدون مهندس ها در رشته ها و تخصص های مختلف کارها جلو نمی رود. اهمیت قشر مهندس به واسطه تخصص و نقش کارشناسی اش، بر کسی پوشیده نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مهندسی به معنای علم محاسبه، تقارن، پایداری و نگاه سیستمی است که اگر این نگاه وجود نداشته باشد، کار پیش نمی رود.

ضرغامی با بیان اینکه مهندسی امری بسیار ضروی است، اضافه کرد: این مهندسان بودند که نظریه سیستمی را به عنوان پیشرفته ترین نظریه مطرح کردند. نگاه سیستمی به مدیریت یعنی به جای توجه به اجزا به کل سیستم توجه شود که اجزا هم در مراحل بعدا اهمیت خود را دارد.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: مدیریت سیستمی به معنای توجه به مصالح کل یک مجموعه به جای نگاه بخشی است. کسی که مفهوم مهندسی را خوب می داند، می تواند جزئیات را به درستی با هم ترکیب کند و امروز تمام مدیریت همین است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت نوین را مدیریت مهندسی می دانم، افزود: معتقدم که مهندسی در نگاه سیستماتیک، معادل مدیریت است و بسیاری از بحث های اداره کشور در مهندسی معنا پیدا می کند، مثلا در بحث آمایش سرزمینی اگر مهندسی و تعادل نباشد، آمایش اصلا معنا ندارد.

ضرغامی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین تشکلی فنی و سیاسی است و می تواند در حل مشکلات کشور کمک کند، گفت: اشکال بزرگ در کشور این است که احزاب و گروه هایی که تابلو دارند هزینه آن را می دهند، اما از فوایدش استفاده نمی کنند.

رئیس اسبق صداوسیما تصریح کرد: افرادی هم هستند که اصلا هزینه تابلو نمی دهند و بارها رهبری به بعضی از اینها فرموده بودند که اگر می خواهید کار تشکیلاتی کنید یک حزب راه بیندازید و حرف هایتان را صریح بگویید؛ اما خیلی حاضر نیستند هزینه حزب را بپردازند ولی از منابع آن استفاده می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: زمانی که عده ای هزینه تابلوی حزب را نمی پردازند، می بینید که سیستم هایی پشت درهای بسته ای تشکیل می شود که می نشینند با هم تصمیم می گیرند و تابلویی هم برای فعالیت وجود ندارد، این قبیل رفتارها برای کشور سم است چرا که کشور شفاف نمی شود.

وی با اشاره به فضای مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی برای جمهوری اسلامی موهبت بزرگی است حالا اینکه دو تا سایت ضدانقلاب می توانند ما را به چالش بکشند، مشکل جای دیگری است. باید از فوائد این اتاق شیشه ای استفاده کرد، فضای مجازی برای نجات جمهوری اسلامی آمده تا نظارت همگانی ایجاد کند.

ضرغامی تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته همه ما محافظه کار شدیم. وقتی می خواهیم حرفی بزنیم صد تا محاسبه می کنیم که دو نفر دیگر ناراحت نشوند؛ اینگونه کشور قفل می کند، آسیب ها معلوم نمی شود و همه ملاحظه بی ربط هم را می کنند . خطوط قرمز پشت سر هم وجود دارد ،در حالیکه هیچ کدام این ها خط قرمز نیست.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نظارت همگانی را فراهم کرده است، تاکید کرد: ما دیر فضای مجازی را به رسمیت شناختیم. متاسفانه دولت ها به ویژه دولت اخیر کم کاری کرده و نتوانسته ابزار مناسب و پیام رسان های داخلی را فراهم کند.

رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به دسترسی پیام رسان ها به اطلاعات مشترکان ایرانی،گفت: پیام رسان های خارجی به اطلاعات نقطه ای و بیگ دیتا دسترسی دارند و پیشرفته ترین سیستم های جاسوسی هم نمی توانند همچون بیگ دیتا عمل کنند. ما خودمان عضو این برنامه ها می شویم و با کمال میل اطلاعات را در اختیار آنان می گذاریم.

ضرغامی تصریح کرد: اگر برخی آقایان برخورد سیاسی می کنند و می گویند که مردم به دلیل عدم اعتماد به برخی نهادها، از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند و مثلا دستگاه های اطلاعاتی اطلاعات شما را درمی آورند، درست نیست.

وی تصریح کرد: مگر شما زنگ نمی زنید؟ مگر شما پیام نمی دهید؟ من یک بار در جلسه ای به آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفتم که اگر بخواهید مکالمه من و همسرم را شنود کنید باید از ابتدا تا انتهای آن را بوق بگذارید!

ضرغامی با اشاره به شعار استقلال خواهی در انقلاب، گفت: مفهوم استقلال، امروز صرفا به معنی سرزمینی آن نیست. امروز تعریف استقلال گسترده شده است. وقتی شما تمام حیثیت خود را در اختیار بیگانه قرار دادید، استقلال زیر سوال می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما در زمینه ایجاد پیام رسان های داخلی، کم کاری کردیم؛ دولت هم کاری نکرده و نمی دانم، چرا همچنان طلبکارند.

وی گفت: امیدواریم دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون حمایت از پیام رسان های داخلی عمل کند تا این پیام رسان ها رشد کنند و این قوانین هم در حد شعار باقی نمانند و همه اطلاعات در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به اینکه تک تک افراد صاحب رای و تاثیرگذار شده اند، گفت: شهروند خبرنگار برای دو سال پیش بود و امروز شهروند رسانه جای آن را گرفته است. بعضا یک جوان و نوجوان به اندازه چند حزب کهنه کار و با سابقه، می تواند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهد.

ضرغامی با اشاره به ادعای برخی برای گفتگوی ملی، گفت: برخی به من می گویند که قصه این صبحانه هایی که با چهره ها می خوری چیست؟ هیچ قصه ای ندارد؛ ما داریم حرف میزنیم؛ حرف زدن که اشکال ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طرح گفتگوی ملی، گفت: گفتگوی ملی اعمالی است نه اعلامی. به یکی از این آقایان اصلاح طلب گفتم پس از دوم خرداد سال ۷۶ وقتی ما در مجلس به شما سلام می کردیم، جواب سلام ما را نمی دادید، چون فکر می کردید از شما چیزی کم می شود!

رئیس اسبق رسانه ملی با تاکید بر اینکه باید احزاب افکار عمومی را هدایت کنند، اضافه کرد: شما باید فضا را به درستی بشناسید، وقتی که حرف از کار سازمانی می شود محیط معنا پیدا می کند. محیط هر سازمان باید متناسب با سازمان تعریف شود.

ضرغامی اضافه کرد: کار حزبی نیازمند اعتقاد عمیق، عشق و علاقه است و با کمترین هزینه ها افکار عمومی تحت تاثیر قرار می گیرد؛ برخی کار حزبی را نمایش می دانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات مجلس 98 کاندیدا می شوید، گفت: به هیچ وجه برای انتخابات مجلس برنامه ای ندارم.

ضرغامی درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در جایگاه یکی از گزینه های جمنا، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری، دوستان از جبهه انقلاب از من دعوت کردند؛ من هم قبول کردم؛ بعد هم یک جلسه ای در فروردین گذاشتند که من نباشم. من با نظر دوستان آمدم و با نظر دوستان هم رفتم. شاید اگر آنان از من دعوت نمی کردند، اصلا نمی آمدم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار