فرمانده انتظامی استان گفت: نقش اساسي كاربران مركز فوريت های پليسی 110در كنار پيگيری و اعزام سريع واحدهای عملياتی، دادن آرامش به تماس گيرنده و مديريت روانی امدادخواهان است.

به آرامش روانی امدادخواهان از پليس توجه می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع كاربران مركز فوريت های پليسی شهرستان كرمان گفت: با تماس هر شهروند با سامانه110، زنگ مركز فوريت های پليسی به صدا در می آيد و كاربران اين مركز با پاسخگوئی به تماس ها، نزديكترين تيم هاي عملياتي را به محل اعزام و سرعت حضور و نحوه انجام ماموريت ها را مديريت مي كنند.

وي افزود: زماني كه با پليس تماس گرفته مي شود كاربران مراكز110 بعنوان اولين پناه امدادخواهان در كنار سرعت عمل جهت پيگيري و انجام كار عملياتي به آرامش تماس گيرنده و مديريت رواني امدادخواه نيز توجه دارند كه اين يك موضوع مهم است.

سردار بني اسدي فر بيان داشت: خوش برخورد بودن، دادن آرامش به امدادخواه، هدايت صحيح فرد به منظور كاهش تبعات جرم يا سانحه رخ داده، دريافت كامل اطلاعات، تلاش جهت كاهش هيجاناتي همچون خشم و ترس در امدادخواه و به طور كل مديريت احساسات امدادخواهان به منظور پيشگيري از گسترش تبعات جرائم از جمله موضوعاتي است كه كاربران110 بايد به آنها توجه خاص داشته باشند.

وي تصريح كرد: توجه به اين موارد باعث مي شود فرد امدادخواه به يك آرامش مقطعي اما موثر دست يابد و در گزارش صحيح واقعه ي رخ داده، ذكر جزئيات و آدرس دهي بهتر عمل كند كه مسلما در سايه اين مولفه ها در نحوه اعزام تيم ها و مديريت حوادث و جرائم نيز موفق تر عمل خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان در پايان گفت: پليس در گزينش افرادي كه براي پاسخگوئي به مردم در مركز فوريت هاي 110 بكارگيري مي شوند سعي كرده از كاركنان با تجربه و داراي قدرت بيان خوب بهره گيري كند و لازم است شهروندان نيز در زمان برقراري تماس با اين سامانه در شرح درست سانحه و اعلام صحيح آدرس دقت و به توصيه هاي كاربران توجه كنند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار