رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: اصفهان استانی پیشرو در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای است و می‌تواند در کنار برنامه‌های آموزشی و اشتغال به برنامه‌های استان کمک‌ کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سلیمان پاک‌سرشت در دیدار با استاندار اصفهان با بیان این که از سال 97 مباحث اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط با بازار کار و به صورت منطقه‌ای صورت می‌گیرد، اذعان داشت: این برنامه‌ریزی‌ها نیاز به هم‌فکری و برنامه‌ریزی و تعامل استانی و کشوری دارد.

وی از ارتباط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: با تأکیدات رئیس‌جمهور در زمینه لزوم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرصت مغتنمی ایجاد شده است که کاستی‌های موجود در حوزه آموزش را بتوانیم با جهت‌گیری‌هایی که در خصوص آموزش‌های مهارتی وجود دارد جبران کنیم و در این راستا اقدامات خوبی در حال انجام است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که آموزش‌های مهارتی باید در برنامه‌ریزی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود در استان و با ایجاد شورای مهارت و تدوین سند مهارتی برای استان، تحولی در آموزش‌های مهارتی و جهت‌گیری آموزش‌ها در بازار کار ایجاد می‌شود.

در این دیداراستاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان در تمام زمینه‌های نیروی انسانی، اقتصادی، صنعتی و ... اظهار کرد: روحیه پرتکاپو بودن، اعتلاطلبی و تنوع فعالیت‌های کاری استان که در طولانی‌مدت به مهارت و گره خوردن این مهارت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تبدیل شده، زمینه رشد و انگیزه کاری را در مردم ایجاد و شرایط را برای اجرای طرح‌های نمونه آزمایشی در استان فراهم کرده است.

محسن مهرعلیزاده یکی از مشکلات سازمان‌های فنی و حرفه‌ای در گذشته را اداره‌محور بودن به جای  طرح‌محور بودن عنوان کرد و افزود: باید از فرصت به وجودآمده و دیدگاه مدیران استان مبنی بر نگاه طرحی به مسائل استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم ارتباط با صنوف مختلف در راستای آموزش اصناف و ارائه مدرک به آنان گفت: باید مردم احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای را دارد، از نظر مهارت و همچنین قیمت خدمات ارائه‌شده قابل اعتماد است و در صورت نداشتن مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای پاسخگوست که این طرح می‌تواند از اصفهان آغاز شود.

استاندار اصفهان به طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح فرصت خوبی برای ارتباط بیشتر اتاق اصناف و سازمان فنی و حرفه‌ای است که این سازمان در مسیر این طرح داخل خانواده مهارت‌آموزی در سطح جامعه قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: وزارت تعاون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.