مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت:پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه، 100 درصد مددجویان موفق به جذب وام‌های بانکی می‌شوند، البته برخی از آن‌ها دچار مشکل هستند که سعی در برطرف کردن مشکلات آن‌ها برای اخذ وام داریم.

حمیدرضا شیران  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اصفهان، اظهار کرد: نسبت به سایر دستگاه‌هایی که متولی امر اشتغال هستند، کمیته امداد یک نهاد کوچک محسوب می‌شود و توان این نهاد به اندازه سایر نهادهای متولی امر اقتصاد نیست.

وی در همین خصوص ادامه داد: با توجه به همه این محدودیت‌ها، اما نزدیک 80 درصد از تعهداتی که دادیم تا امروز عملیاتی و محقق شده است و نزدیک به 6 هزار شغل پایدار توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شده است، شغل‌هایی که توسط کمیته ایجاد می‌شود تا 5 سال نظارت می‌شود تا مشکلی نداشته باشد و به یک شغل پایدار تبدیل شود و صرفاً این نیست که وامی پرداخت کنیم و متقاضی را به حال خود رها کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بیان کرد: مددجویان در ابتدا استعدادیابی می‌شوند و با توجه به استعدادی که دارند به آن‌ها مشاوره شغلی می‌دهیم و پس از آن با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همراهی برای دریافت جواز کسب و طی مراحل قانونی اشتغال و نهایتاً پرداخت وام بانکی تا سقف 120 میلیون تومان به متقاضیان امدادجو است.

وی با بیان این که این وام‌ها قرض‌الحسنه است، عنوان کرد: با این وام اشتغال افراد مددجو هم برای خود و هم برای چند نفر دیگر شغل ایجاد می‌کنند، واقعیت امر این است که یک طرف این کار بانک‌ها هستند و بانک‌ها نیز برای پرداخت وام، ضوابط خود را دارند و کسی که چک برگشتی یا قسط معوقه دارد خود نمی‌تواند ضامن وام شود.

شیران با اشاره به همکاری بانک‌ها در اعطای وام به مددجویان، تصریح کرد: تا امروز نزدیک به 90 درصد اعتبارات یعنی چیزی حدود 95 میلیارد تومان اعتبارات بانکی محقق شده است، بانک‌ها همراهی کرده و مددجویان توانسته‌اند با ارائه ضمانت‌های لازم، وام خود را دریافت کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه، 100 درصد مددجویان موفق به جذب وام‌های بانکی می‌شوند، البته برخی از آن‌ها دچار مشکل هستند که سعی در برطرف کردن مشکلات آن‌ها برای اخذ وام داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌هایی که متولی امر اقتصاد هستند بررسی شوند متوجه می‌شویم حساسیتی که در کمیته امداد بوده بیشتر است چرا که اگر مددجو نتواند موفق شود و اصطلاحاً زمین بخورد به یک مددجوی بدهکار تبدیل می‌شود، مددجویی که تا پیش از این نیازمند بود، بدهکار هم می‌شود.

وی در پایان با بیان این که کمتر نهادی تا 5 سال هم روی اشتغالی که ایجاد کرده، نظارت می‌کند، مطرح کرد: در طرح جدیدی که در دست تدوین بوده، تیم‌های مشاوره شغلی و تیم‌های نظارت ترکیب شده و با این ترکیب جدید خدمات بیشتر و بهتری را برای اشتغال از آن‌ها خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.