مديركل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از خريد 31 دستگاه خودرو اتومكانيک برای تجهيز و به‌روزرسانی 27 كارگاه آموزشی مراكز ثابت فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: در راستای تأکید ریاست جمهوری مبنی بر به‌روزرسانی مهارت‌ها در سال اقتصاد مقاومتی کارگاه‌های اتومکانیک فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با 498 دستگاه خودروی سواری «سابرینا» و «چری» با اعتبار بالغ بر 42 میلیارد ریال و ارزش واقعی 420 میلیارد ریال از هرمزگان به استان‌های مختلف کشور ارسال، تجهیز و به‌روزرسانی شد که سهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان 31 خودرو بوده است.

وی به نقل از سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: با عنایت به این که مهارت مسأله امروز و آینده کشور است این اقدام با همکاری استاندار هرمزگان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان و مدیرکل اموال تملیکی در راستای استفاده بهینه و مطلوب از سرمایه راکد در راستای تجهیز کارگاه‌های اتومکانیک برای مهارت نیروی کار صورت گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 31 دستگاه خودروی اتومکانیک شامل 29 دستگاه «چری» و 2 دستگاه «سابرینا» برای 27 کارگاه آموزشی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به اداره کل استان اصفهان اختصاص یافت که این خودروها در کارگاه‌های اتومکانیک یا برق خودرو مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای استان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از خرید این‌ خودروها غنی‌سازی تجهیزات کارگاه‌های اتومکانیک و برق خودرو در سطح استان و شهرستان اصفهان جهت ارتفای سطح کیفی آموزش‌های مربوطه بوده است؛ این خودروها فاقد پلاک بوده و صرفاً مجوز آموزشی دارند.

جلالی با بیان این که 27 کارگاه اتومکانیک در مراکز ثابت استان اصفهان وجود دارد، اذعان داشت: سهم هر کارگاه اتومکانیک حداقل یکی و در بعضی بیش از یک خودرو است؛ تعداد مهارت‌آموزان بخش صنعت خودرو در مراکز دولتی (رایگان) طی 10 ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 455 نفر-دوره و 955 هزار و 632 نفر-ساعت است.

وی در پایان تصریح کرد: آخرین تجهیز کارگاه‌ها با خودروهای خریداری‌شده 10 سال پیش از کارخانه خودروسازی سایپا بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.