عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: اجازه تبدیل سینما‌های بلوار کریم خان را برای تبدیل شدن به پارکینگ نمی‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم مقیمی عضو هیئت رئیسه شورای شهرشیراز، با اشاره به طرحی که سینما‌های بلوار زند به پارکینگ تبدیل شوند و به جای آن ۲ پردیس سینمایی جایگزین شوند، بیان کرد: شورای شهر شیراز مخالف ساخت پردیس‌های سینمایی نیست، اما در حاضر بلوار کریم خان زند از مسر‌های اصلی تردد در مرکز شیراز محسوب می‌شود که بنا‌ها و میراث فرهنگی را در خود جای داده است و نباید به ترکیب آن خللی وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه بافت اصیل شیراز در بلوار زند قرار دارد، افزود: این بافت و هرآنچه میراث تاریخی و فرهنگی به شمار می‌رود باید در این نقطه از شیراز حفظ و نگهداری شود.

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز تصریح کرد: شورای شهر شیراز با ساخت پارکینگ در نقاط مرکزی مخالف است، زیرا این معابر و خیابان‌ها گنجایش حجم ترافیکی بیش از این را ندارند.

وی ادامه داد: دست کم در این نقطه از شهر با توجه به شریان ترافیکی که وجود دارد ما به جدیت مخالف این موضوع هستیم، زیرا حمل و نقل به کندی در این خیابان جریان دارد.

قائدی با بیان اینکه بودجه عمرانی بخش فرهنگی شهر شیراز کاهش یافته است، اضافه کرد: این کاهش موجب نمی‌شود در بخش عمرانی و فضا‌های فرهنگی خللی به وجود بیاید.

وی با اشاره به مطالعه ایجاد سالن‌های تئاتر در شیراز اظهار کرد: در این زمینه طرح‌های عمرانی به نتیجه می‌رسد.

گفتنی است، که سینما پرسیا در ابتدای خیابان رودکی به علت فرسودگی تعطیل شده و سینما حافظ در ابتدای خیابان سعدی از سوی مالک خصوصی به پارکینگ عمومی تغییر کاربری داده است.
انتهای پیام /ت

صحبت‌های عضو هیئت رئیسه شورای شهرشیراز در خصوص اجازه تبدیل نشدن سینما‌های شیراز به پارکینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار