رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: نقش مردم در تامین سلامت ۷۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نیک روش رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در همایش اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان ساوه با تبیین مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت به نقش شورا‌ها در تحقق این الزام تاکید کرد و گفت: نقش مردم در تامین سلامت افراد جامعه ۷۵ درصد است.

نیک روش افزود: برای تحقق این نقش نیازمند مداخلات اجتماعی در سطوح مختلف هستیم تا بتوان رویکرد دولت مبنی بر اجتماعی شدن مقوله سلامت را محقق کرد و در این میان به مشارکت شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم و نخبگان جامعه نیازمندیم.

مشکلات مربوط به حوزه سلامت در شهر‌ها بیشتر است

بهاروند فرماندار ساوه هم در این مراسم گفت: با توجه به اینکه مشکلات مربوط به حوزه سلامت در شهر‌ها بیشتر است، باید خدمات بیشتری از جمله در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها در دستور کار قرار گیرد تا ضریب امید به زندگی شهروندان نیز افزایش یابد.

بهاروند افزود: اجرای طرح تحول سلامت برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید مزیت‌های ارزشمندی را به همراه داشت که کاهش پرداختی از جیب مردم تنها بخشی از موفقیت‌های این طرح بزرگ است.

وی در مورد توسعه و ایجاد اشتغال در روستا‌ها هم گفت: در زمینه اقتصاد روستایی و ایجاد مشاغل، دولت حمایت‌های مناسبی را انجام داده و مصوبه مجلس مبنی بر ارائه مجوز برای واگذاری تسهیلات از محل منابع صندوق ذخیره ارزی نیز از جمله راهبرد‌های اثربخش در این بخش است.

منصوری نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شورا‌ها نماینده و تبلور اراده همه مردم هستند و اقدامات راهبردی آنان می‌تواند برای عمران و آبادانی منطقه و آسایش شهروندان تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.