رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تولید ۹۵ درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز در کشور خبرداد.

تولید ۹۵ درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز در کشور /تایید فوت یک نفر درکرمان براثر تب کریمه کنگورفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به اراک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  از تولید ۹۵ درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز در کشور خبرداد و گفت: بیش از ۶۰ درصد واکسن طیور در کشور تولید می‌شود از همین رو در این زمینه کمبود واکسن نداریم.

تایید فوت یک نفر در کرمان بر اثر تب کریمه کنگو

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو هر ساله در ایام گرم سال در دامداری‌های کشور شیوع پیدا می‌کند اضافه کرد: هر ساله این بیماری در ۳۲ استان کشور شیوع پیدا می کند که متاسفانه چند روز گذشته خانومی در کرمان بر اثر این بیماری فوت کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: تب کریمه کنگو به واسطه گوشت و خون و پوست دام آلوده به انسان منتقل می شود و راه دیگر انتقال آن نیز گزش کنه آلوده است که دامداران می‌توانند با سمپاشی و ضدعفونی کردن دامداری‌ها از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد:از ۲ سال گذشته در حوزه شیوع بیماری‌های تب برفکی، سل، هاری، سیاه زخم و تب مالت با کاهش ۱۸ درصدی مواجه هستیم که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ میزان  مبتلایان ۷ هزارو ۹۰۰ کانون بوده که در سال ۹۶ به ۶ هزارو ۵۰۰ کانون تقلیل پیدا کرده است.

معدوم سازی ۳۷ میلیون قطعه طیورمبتلا به  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

رفیعی پور از معدوم سازی ۱۲ میلیون قطعه طیورمبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ و ۲۵ میلیون قطعه در سال ۹۶ خبرداد و افزود: از ۲۷ هزار واحد مرغداری کشور کمتر از ۶۳۰ واحد در سال ۹۶ به بیماری  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا بودند که این بیماری در دست کنترل است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.