مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: براساس قانون هیچ بانکی نمی‌تواند واحد تولیدی را که تملک کرده، تعطیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه با مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تعطیلی واحد‌های صنعتی از سوی بانک‌ها تخلف است و اگر این تخلف از سوی بانک‌ها رخ دهد بعد از چند نوبت اخطار، در صورتی که ترتیب اثر داده نشود هزینه واحد صنعتی به حساب دادگستری ریخته خواهد شد و آن واحد به کارآفرین متقاضی دیگری تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های خدماتی در اداره امور شهرک‌های صنعتی برحمایت از این شرکت‌ها تاکیدکرد و گفت: به دنبال افزایش اختیارات شرکت‌های خدماتی هستیم و درنظر داریم همه مواردی که در ارتباط با اداره امور شهرک‌های صنعتی است را به این شرکت‌ها واگذار کنیم.

نجفی در ادامه از پیگیری موضوع اختصاص بخشی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع در ماه‌های آینده به نتیجه برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تعامل و هم افزایی میان شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های خدماتی برای راهبری شهرک‌های صنعتی و ارائه خدمات مطلوب به صنعتگران گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و خدماتی در ۹۶۶ شهرک صنعتی کشور استقرار دارند که توجه به مشکلات، و رفع آن‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش فرصت‌های شغلی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیزبا اشاره به اهتمام شرکت‌های خدماتی در اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت:این شرکت‌ها بعنوان بازوی اجرایی شرکت شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به واحد‌های صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی ایفامی کنند.

فتوحی همچنین برنقش مهم شرکت‌های خدماتی درزمینه پایش وضعیت تولید واحد‌های صنعتی و شناسایی موانع تولید و تلاش به منظور ارتقای ظرفیت تولید و رفع مشکلات و حفظ اشتغال موجود تاکید کرد و گفت:امسال نیز فعال کردن واحد‌های راکد و به ظرفیت کامل رساندن واحد‌های تولیدی در دستورکارقراردارد.

فتوحی بابیان اینکه تاکنون امور عمومی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس بر اساس قانون به بخش خصوصی واگذارشده است، با تأکید بر لزوم تعامل و همفکری و کارگروهی برای رفع مشکلات این شهرک‌های صنعتی گفت: بخش زیادی از این مشکلات با تعامل و همکاری قابل‌رفع است.
انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شیراز

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.