مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: پارسال صادرات خوشه‌های صنعتی فارس به ۱۲۴ میلیون دلار رسید.

صادرات خوشه‌های صنعتی فارس به ۱۲۴ میلیون دلار رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در شیراز با بیان اینکه در استان فارس ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷ هزار هکتار اراضی در اختیار این شرکت است که تاکنون ۵۳۰۰ هکتار از آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس نزدیک به ۸۰ درصد صنایع مستقر در این شهرک‌ها تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۸۳۰ قرارداد در این شهرک‌ها منعقد شده است و ۲ هزار و ۸۶۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول به فعالیت هستند.

فتوحی با بیان اینکه ۱۴ خوشه صنعتی در استان فارس شناسایی شده که ۴ خوشه در حال فعالیت هستند و خوشه فرش دستباف و خرمای جنوب فارس نیز در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: پارسال این ۴ خوشه صنعتی ۱۲۴ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از بین ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس ۴۱ ناحیه در مناطق محروم قرار داشتند که ۲۰ شهرک از آن‌ها حتی یک متقاضی هم نداشت، افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در این ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی مشوق‌های سرمایه‌گذاری اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰ قرارداد تک برگ تعیین تکلیف شده و ۵ هکتار از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی آزادسازی شد، عنوان کرد: ۱۶۶ قرارداد نیز نواحی صنعتی فارس تعیین تکلیف شد.

علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نیز در این همایش با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته یک هزار و ۴۳ میلیون دلار کالا از استان فارس صادر شده است، اظهار داشت: در استان فارس ۴۲۰۰ واحد صنعتی، ۵۸۰ واحد معدنی و ۱۶۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.
انتهای پیام/ر

ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار