مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری تا سقف ۹۰ درصد در شهرک صنعتی فسا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه مشترک با نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و فرماندارویژه فسا، اظهار داشت: در راستای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی در شهرستان فسا با مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سرمایه گذارانی که براساس برنامه نسبت به ایجاد اشتغال و بهره برداری از واحد صنعتی در شهرک صنعتسی فسا اقدام کنند تا سقف ۹۰ درصد، مشوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت ۵ درصد بهای نقدی حق انتفاع و نیز باپرداخت سهم غیرنقدی در اقساط ۴۸ ماهه از دیگر مشوق‌هایی است که به متقاضیان سرمایه گذاری در در این شهرک صنعتی اختصاص یافته است.

فتوجی با بیان اینکه شهرک صنعتی فسا از سال ۱۳۷۳ به تصویب رسیده و پس از ایجاد زیر‌ساخت‌ها در سال ۷۴ نخستین قرارداد واگذاری زمین در آن انجام شده است، تصریح کرد: در این ۲۳ سال فقط ۱۶ قرارداد با سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی منعقد شده که این تعداد قرارداد در مقایسه با وسعت و ظرفیت‌های موجود در فسا ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب مهمترین مشکل در این شهرک صنعتی است گفت: باید با تعامل با دستگاه‌های مربوط نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

فتوحی تصریح کرد: سایر زیر ساخت‌ها در شهرک صنعتی فسا برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است و در ۲۲ سال گذشته هزینه‌های زیادی برای تامین زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی انجام شده است.

وی افزود: شهرک صنعتی فسا با بیش از ۱۰۰ هکتار ظرفیت استقرار ۱۸۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را دارد، اما پس از ۲۰ سال تاکنون فقط ۱۶ سرمایه گذار در این شهرک جذب شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با توجه به وجود این ظرفیت‌ها در شهرک صنعتی فسا برای جذب سرمایه‌گذار امیدواریم با اختصاص حداکثری مشوق‌ها، شهرک صنعتی فسا به شهرکی تقاضامحور در استان فارس تبدیل شود.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات خشکسالی و کاهش شدید نزولات جوی گفت: باید راهبرد توسعه فسا به سمت توسعه صنعتی پیش رود و در این زمینه نیاز است بستر‌های لازم فراهم شود.

محمد جوادجمالی نوبندگانی با تاکید بر لزوم توسعه صنعتی براساس آمایش سرزمینی و مزیت‌های منطقه‌ای گفت: در این زمینه در سطح کشورضعیف عمل شده و باید فرآیند توسعه بر این اساس صورت گیرد.

وی بر ایجاد و توسعه صنایع کوچک بعنوان محور اصلی اشتغال زایی درکشور تاکید کرد و گفت:در این زمینه شهرک صنعتی نقش مهمی برعهده دارند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر رفع مشکلات شهرک صنعتی فسا از جمله تامین پایدارآب و نیز رفع مشکل سایت پسماند در نزدیکی این شهرک صنعتی تاکیدکرد.

فرماندارویژه شهرستان فسا نیز در این جلسه برحمایت از سرمایه گذاران تاکیدکرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به حمایت از سرمایه گذاران هستند و در این زمینه امنیت سرمایه گذار در این شهرستان تامین می‌شود.

سلیمان کرمی مهمترین چالش توسعه در شهرک صنعتی فسا را مشکل تامین آب اعلام کردو گفت:د ر. این زمینه با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها تدابیری درنظرگرفته خواهد شد تا با رفع این مشکل شاهد انعقاد قرارداد‌های جدید سرمایه گذاری باشیم.

وی افزود: چند سرمایه گذار برای ایجاد واحد‌های جدید صنعتی اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم با رفع مشکل آب شاهد شتاب درجذب سرمایه گذاران باشیم.

فرماندارویژه فسا همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات زیست محیطی سایت دفن پسماند که در اطاف این شهرک صنعتی قرارگرفته، گفت: در این زمینه تفاهم نامه‌ای منعقد شده و امیدواریم با همراهی شهرداری فسا این مشکل رفع شود.
انتهای پیام/ر

فراهم بودن زیر ساخت‌ها در شهرک صنعتی فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار