مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص ۷۰ درصدمشوق سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی کوثر جهرم خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه شورای اداری جهرم با اشاره به تکمیل بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، از آماده بودن زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی کوثر جهرم برای واگذاری به سرمایه گذاران خبر داد.

وی گفت: برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی کوثرجهرم در راستای تحقق تولید کالای ایرانی و تولید و اشتغال مشوق‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی با مصوبه هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعمال‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: سرمایه‌گذاران با اعمال مشوق‌های حمایتی تنها ۵ درصد قیمت حق انتفاع زمین را پرداخته و مابقی در اقساط ۴۸ ماهه اخذ خواهد شد.

فتوحی مطرح کرد: پس از تکمیل و بهره‌برداری به ازای ایجاد اشتغال، بر اساس جواز تأسیس نیز تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه‌گذاران بعنوان مشوق، به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس کار واگذاری زمین انجام می‌شود، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس آماده حمایت همه جانبه ازسرمایه‌گذاران است و در سال گذشته نزدیک به ۱۰۴ هکتار ازاراضی شهرک‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شد.

فتوحی با اشاره به حمایت از تولیدات داخلی بعنوان یک اولویت مهم گفت: برخی از تولیدات داخلی به نحوی کیفیت دارند که برند‌های خارجی را کنار زده‌اند وقطعا می‌توانیم کالا‌های با کیفیت را تولید کنیم.

وی با اشاره به پویش خرید کالای داخلی با شعار بییایید چرخه را بچرخانیم، افزود:خرید کالای داخلی تضمین کننده اشتغال جوانان ایرانی است.

وی افزود: در سال جاری برنامه خرید کالای ایرانی در دستور کار داریم و گروه‌های صنعتی خارج از کشور را تشویق به سرمایه‌گذاری در داخل کشور کنیم.

در شهرک صنعتی جهرم که ۴۰ هکتار مساحت دارد، تاکنون ۴۵ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد ۲۴ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۵۶۵ نفر در مرحله فعالیت و ۲۱ واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

در ناحیه‌ی صنعتی کوثر جهرم که ۶۶ هکتار مساحت دارد، تاکنون ۲۱ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد ۱۰ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۱۳۴ نفر در مرحله فعالیت و ۱۲ واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

خرید کالای داخلی تضمین کننده اشتغال جوانان ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار