یک شرکت خصوصی با پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم‌نامه‌ای به منظور همکاری‌های پژوهشی و گسترش بومی‌سازی تجهیزات انعقاد کرد.

عقد تفاهم‌نامه بومی‌سازی تجهیزاتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر توفیقی رئیس پژوهشکده شرکت ملی نفت با مسعود سزاوار مدیرعامل شرکت مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه و شرکت بین‌المللی افق نفت گاز خاورمیانه تفاهم‌نامه‌ای به منظور همکاری‌هایی در زمینه توسعه، بومی‌سازی و تجاری‌سازی مواد شیمیایی صنعتی و همچنین ساخت تجهیزات داخلی کشور عقد کردند.

در این مراسم توفیقی اظهار کرد: هدف از عقد این تفاهم‌نامه بهینه‌سازی امور تولید در زمینه صنایع بالادستی، پایین دستی و همچنین حفظ سلامت محیط زیست است.

رئیس پژوهشکده شرکت ملی نفت ادامه داد: با همکاری پژوهشکده و شرکت‌های فعال در زمینه تولید نفت و مشتقات آن دیگر نیازی به واردات از دیگر کشورهای خارجی نیست و نیازهای کشور از شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

توفیقی اضافه کرد: این شرکت فعال در حوزه نفتی از زیرمجموعه‌های شرکت صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود. بنابراین با استفاده از تجربیات و همکاری‌های این دو مجموعه می‌توانیم به فناوری‌های نوینی به ویژه در زمینه ساخت تجهیزات و بومی سازی آنها و همچنین ابداع مواد شیمیایی کاربردی در صنعت دست یافت.

وی گفت: همکاری دو جانبه این مجموعه می تواند در تجاری‌سازی و عملیاتی کردن پژوهش‌ها موثر واقع شود.

مسعود سزاوار مدیرعامل شرکت مهدسرمایه‌گذاری خاورمیانه هم در این مراسم بیان کرد: مشارک بخش خصوصی و دولتی می‌تواند نوید بخش تولیدات مفید به فایده منابع ملی کشور باشد، چرا که تلفیق این دو بخش با یکدیگر منجر به تجاری‌سازی دست آوردها توأمان با حفظ سرمایه ملی می‌شود.

وی معتقد است: کشور دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در حوزه منابع طبیعی است. با جایگزینی شیوه های مدرن در عوض راه های تولید سنتی ضمن برنامه ریزی های دقیق می توانیم بیشترین استفاده ها را از حداقل منابع برد.

لازم به ذکر است؛ مطابق مذاکره های انجام شده، تفاهم نامه مذکور دارای ۲ سال اعتبار اجرایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، فرآوره های نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار