وزیر راه و شهرسازی طی بازدید سرزده و شبانه خود از ایستگاه راه آهن تهران با مسافران حاضر در ایستگاه گفت‌و‌گو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرزانه صادق شامگاه دوشنبه (۲۷ اسفندماه) در جریان بازدید از بخش‌های مختلف ایستگاه راه‌آهن تهران با مسافران گفت‌و‌گو کرد و نظرات مردم را نسبت به خدمات ارائه شده و میزان رضایت‌مندی آنان جویا شد.

در ادامه این بازدید وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به مشاهدات خود و اظهارات مردمی نسبت موضوع دسترسی به بلیت قطار، گفت: در گفت‌و‌گو با مردم متوجه شدم برخلاف مسافرانی که از طریق سامانه بلیت تهیه کردند، عده‌ای از هموطنان در زمان پیک سفر‌ها از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام به تهیه بلیت کرده بودند که با دشواری بیشتری مواجه شدند.

وی با بیان اینکه باید بررسی دقیقی در خصوص این مساله انجام شود، افزود: به طور قطع اشکالات و کمبود‌هایی از نظر میزان عرضه و تقاضا در ناوگان ریلی وجود دارد، اما باید تلاش شود تا خدمات نسبت به میزان عرضه به بهترین شکل باشد.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت پاسخگویی و حفظ شأن و احترام مسافران تاکید کرد و گفت: امشب از دو قطار بازدید انجام شد که از نظر ما کیفیت قابل قبولی داشتند، اما باید مسافران نظرات خود را نسبت به کیفیت قطار‌ها و واگن‌ها از طریق سامانه ۵۱۴۹ صدای مسافر شرکت راه‌آهن اعلام کنند.

صادق در ادامه خاطرنشان کرد: هر قطاری با هر تعداد ستاره، باید بهترین پاسخگویی را به هم‌وطنان داشته باشند و مردم نظرات خود را اعلام کنند.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی به همراه سعید رسولی معاون حمل و نقل وزارتخانه و جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن در آستانه نوروز ۱۴۰۴ به صورت سرزده از قسمت‌های مختلف ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد.

در این بازدید وزیر راه و شهرسازی ضمن گفت‌وگوی صمیمی با مسافران، خدمه قطار‌ها و کارکنان شرکت راه آهن بر ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی و نظرسنجی مستمر در راستای ارتقای کیفیت خدمات به مسافران تاکید کرد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی از زحمات و تلاش‌های کارکنان راه آهن قدردانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید شبانه از پایانه مسافربری جنوب تهران، از نظارت مستمر مدیران فنی بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و از مردم خواست نقاط قوت و ضعف ناوگان را از طریق سامانه ۱۴۱ اعلام کنند.

وی پس از گفت‌و‌گو‌های صمیمانه با مردم از اقشار مختلف مانند سرباز، دانشجو تا خانواده‌ها، همچنین کارکنان تعاونی‌ها، رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ... در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به بازدید شبانه از پایانه مسافربری جنوب تهران اظهار داشت: آرامش مردم در سالن برای رسیدن زمان سوار شدن اتوبوس مورد توجه قرار گرفت و در همین مدت بازدید، مردم مشکلی برای تهیه بلیت نداشتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌هایی که امشب با آنها گفت‌و‌گو کردم، همه تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مسافران می‌کردند.

صادق با اشاره به مشکلاتی از قبیل تاخیر اتوبوس‌ها در مبدا به دلیل مشکلات فنی، تصریح‌کرد: فقط یک اتوبوس با تاخیر مسافر حرکت کرد، اتوبوس باید از هر نظر برای حرکت ایمن و خیال مسافر از بابت آن راحت باشد.

وی گفت: در این بازدید تاکید کردم که نظارت و بازدید مدیران فنی باید قبل از نزدیک شدن به زمان سفر انجام شود، زیرا سپری کردن زمان معطلی در اتوبوس راحت نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت حرکت اتوبوس‌ها در زمان قید شده در بلیت، گفت: نظارت در ایام سفر‌های نوروزی مناسب است و مدیران فنی مستمر در حال پایش و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستند. 

صادق گفت: مردم از طریق سامانه ۱۴۱، نقاط ضعف و قوت و ... را اعلام کنند و در پایشی که از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای سفر‌های نوروزی در حال انجام است، ما را همراهی کنند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار