سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در طول سال حدود 2 میلیون و 800 هزار جلد کتاب به امانت می گیرند.

امیر هلاکویی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به آمار کتابخانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: 181 باب کتابخانه نهادی و 119 باب کتابخانه مشارکتی داریم و می‌توان گفت با داشتن 300 کتابخانه در استان اصفهان بیشترین کتابخانه را در کشور داریم.

وی شمار کتاب های موجود در کتابخانه‌های استان اصفهان را  3 میلیون و 600 هزار جلد کتاب اعلام و خاطر نشان کرد:  200 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سالانه حدود 2 میلیون و 800 هزار جلد کتاب به امانت می گیرند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در کتابخانه «ابن مسکویه» بخشی با نام «گنجینه نسخ خطی» داریم که حدود 3 هزار و 400 جلد کتاب خطی و کتاب سنگی در آن موجود است و اگر کسی علاقه داشته باشد در زمینه تحقیق و پژوهش از این کتاب‌ها استفاده کند می‌تواند از نسخه‌های دیجیتالی که از این کتاب‌ها تهیه شده استفاده کند تا کتاب‌ها نیز از بین نرود.

هلاکویی ابراز داشت: با توجه به اینکه موضوع حق تألیف نویسنده در میان است و ما نیز یک دستگاه رسمی هستیم نمی‌توانیم از کلیه کتاب‌ها نسخه دیجیتال تهیه کنیم اما در مورد برخی از این کتاب‌ها حق تألیف خریداری شده و به صورت دیجیتالی آماده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با مراجعه به کتابخانه ولیعصر از آن‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تعداد 10 هزار کتاب گویا هم داریم که همکاران ما در کتابخانه روشندل‌های ولیعصر گویا سازی کردند تا مردم و روشندلان کل کشور بتوانند از طریق پست این کتاب‌ها را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.