مسئول سازمان بسیج سازندگی اصفهان از اعطای تسهیلات 5 تا 15 میلیونی برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ پاسدار احسان‌الله رضاپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با تبریک ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز بسیج سازندگی به‌عنوان یک دستاورد انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت‌زدایی در سطح جامعه در حال فعالیت است و اولویت خود را حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی تنها در طرح‌های عام‌المنفعه و غیرانتفاعی و نه لوکس حضور پیدا می‌کند، افزود: افرادی که تمایل به حضور در طرح‌های اقتصاد مقاومتی دارند می‌توانند در سایت Ebsvam.ir در راستای پرداخت تسهیلات ثبت نام کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه سطح پرداخت تسهیلات از پنج تا ۱۵ میلیون است، افزود: طرح‌های پرورش شترمرغ، ماکیان، بوقلمون، بلدرچین، مرغ بومی، ماهی، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران، ایجاد گلخانه، احیای باغات، کشت علوفه هیدروپونیک، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، دستی و غیره از جمله این طرح‌هاست و در این ارتباط نواحی ۳۸ گانه بسیج در سطح استان پاسخگوی مراجعات مردمی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ در مباحث عمرانی تعداد ۲۰ طرح در بحث تملک دارایی و کمک به دولت و دیگر دستگاه‌ها داشتیم، بیان داشت: با انعقاد تفاهم نامه میان دو دستگاه تفاهم نامه‌ای امضا می شود و طرح های مناطق محروم مانند احداث کتابخانه در فریدون شهر را با کمترین هزینه به عنوان مجری اجرا می‌کنیم.

رضاپور با بیان اینکه ۱۲۸ طرح محرومیت‌زدایی از محل اعتبارات قرارگاه خاتم در سال ۹۶ اجرا کردیم، ابراز داشت: از ابتدای ورود اعتبار یعنی حدود چهار سال پیش حدود ۱۲ میلیارد تومان در استان اصفهان از محل این اعتبارات طرح ایجاد شده و در بحث عمرانی کارها بسیار با کیفیت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار هکتار بیابان‌های استان توسط سازمان بسیج با کاشت نزدیک به دو میلیون نهال از گونه گیاهی تاغ، گز و قره‌داغ بیابان زدایی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به منطقه دشت سجزی با احداث ۱۵ کیلومتر کانال خاکی، گفت: پیش از این از پساب این منطقه برای کشت گیاهان مثمر مانند خیار و گوجه استفاده می شد که با این امر از تولید و انتقال این محصولات سرطان‌زا به بازار جلوگیری کردیم.

وی بیان داشت: از سویی دشت سجزی تونل بادی شرق اصفهان است که از طریق آن ریزگردها به شهر اصفهان وارد می‌شود و بر این اساس با کشت ۲۵ هزار نهال در این منطقه از ورود شن‌های روان به شهر اصفهان جلوگیری شد.

رضاپور با بیان اینکه رتبه نخست کشوری در بحث بیابان‌زدایی داریم، ابراز داشت: در این زمینه پایلوت کشور و الگویی برای کشورهای همسایه هستیم به نوعی که حتی از عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس از طرح‌های ما بازدید شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۰۰ هکتار در شرق اصفهان در سال ۹۶ با ۲۵ هزار اصله نهال بیابان زدایی داشتیم، اظهار داشت: همچنین در برخوار نیز ۱۰۰ هکتار زمین با ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال بیابان‌زدایی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اضافه کرد: در راستای مبارزه با بیماری سالک نیز تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که در چند منطقه مشغول فعالیت هستیم با تله‌گذاری برای موش‌های ناقل بیماری و دیگر روش‌ها به مبارزه با این بیماری می‌پردازیم.

وی ادامه داد: برای کنترل آنفولانزاری فوق حاد پرندگان با دامپزشکی تعامل داشتیم و پنج هزار و ۶۰۸ هزار نفر روز در ۱۱ نقطه آلوده مشغول فعالیت بودند که حق الزحمه آنها به طور کلی ۲۰ میلیون تومان بوده است.

رضاپور افزود: ۱۸ هزار و ۶۲۸ نفر در کل استان برای ورود به طرح‌های اقتصاد مقاومتی آموزش دیدند که این آموزش ها مورد تایید جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوادث غیرمترقبه بیان داشت: سال گذشته با وقوع زلزله کرمانشاه به عنوان نماینده سپاه اصفهان در منطقه حضور داشتم و با برگزاری جلساتی، مسئولیت روستاهای استان به سپاه و شهر به ارتش سپرده شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: بدین ترتیب روستاها به ۳۲ سپاه استانی تقسیم و سه روستا به اصفهان واگذار شد که شامل دهستان پشت‌تنگ شهر سرپل ذهاب با ۴۰۰ خانواده و یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت بوده است.

وی بیان داشت: بر این اساس تمامی خانواده‌ها در چادر اسکان یافتند و اسکان موقت نیز در ادامه با اهدای کمک‌های مردمی و خیران با ارسال ۵۰۰ کانکس به منطقه انجام شد.

رضاپور اضافه کرد: بدین ترتیب تمام خانوارهای سه روستای تحت پوشش اصفهان در کانکس اسکان یافتند و در ادامه در شهر نیز تعدادی خانواده شناسایی شدند و اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ساخت ۱۲۰ واحد مددجویان بهزیستی را در این منطقه دادیم که در بوروکراسی اداری شهر سرپل ذهاب گرفتار شد، ابراز داشت: بر این اساس به عنوان استان معین در منطقه حضور پیدا کرده و با پرداخت مبالغی از کمک‌های مردمی این امر به سپاه کرمانشاه واگذار شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: در روزهای ابتدایی وقوع زلزله در کرمانشاه سیلی از کمک‌های مردمی برای منطقه ارسال شد و حتی مردم با ماشین‌های شخصی در این استان حضور یافته و احساسات زیبای خود را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی با پیش بینی کاهش کمک‌ها در هفته‌های پس از زلزله و با توجه به تجربه زلزله آذربایجان درباره مقطعی بودن وفور کمک‌ها، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد.

رضاپور تاکید کرد: بدین شکل تمامی کمک‌های مردمی ارسال شده از نواحی استان اصفهان در یک سوله دپو شده و در زمان کمبود منابع با شماره گذاری چادرها روزانه پنج تا شش هزار غذای گرم به مردم دادیم.

وی در ارتباط با برنامه‌های امسال بسیج سازندگی اظهار داشت: امسال نیز به تناسب فعالیت‌ها اعتبار  اختصاص داده و حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ طرح برای امسال پیشنهاد شده  است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه امسال سمت و سوی کار را تغییر داده‌ایم، بیان داشت: الان دیگر نیاز چندانی به ساخت خانه کارگر، غسالخانه و غیره در مناطق محروم وجود ندارد بلکه سمت و سوی کار را به موضوع‌های آب، کشاورزی و اشتغال تغییر دادیم.

وی اضافه کرد: بدین شکل برنامه‌هایی مانند لایروبی قنوات به منظور اصلاح تامین آب روستاها، اصلاح شبکه بخش کشاورزی و هدایت آبیاری به سمت روش قطره ای، اشتغال روستایی و مواردی مانند آن را مدنظر داریم.

رضاپور با بیان اینکه در راستای حمایت از کالای ایرانی ترویج فرهنگ مصرف این نوع کالاها  سال گذشته ۳۶۴ نشست برگزار شد و حدود ۳۲ هزار نفر شرکت کننده داشتیم، بیان داشت: امسال با رویکرد فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی ورود پیدا کردیم و قصد داریم فروشگاه‌های ذیل مجموعه سپاه را بر استفاده از محصولات داخلی و تولیدات اقتصاد مقاومتی مجاب کنیم.

وی اضافه کرد: ما تنها نمی‌توانیم مردم را مجاب به مصرف کالای داخلی کنیم بلکه تولیدکنندگان نیز باید در راستای ارتقای محصولات تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان به بیان مثالی در این ارتباط پرداخت و گفت: اکنون صنعت نساجی ما راکد است در حالیکه در سال ۸۵ میلیون مترمکعب پارچه چادری از خارج وارد کشور می‌شود که اگر همین مقدار را از تولید تامین کنیم موجب رونق بسیر برای اقتصاد می‌شود و نمونه‌های مشابه در این زمینه بسیار است.

وی با بیان اینکه چین ۱۰ میلیون لیدر در سرتاسر جهان دارد که نیازمندی‌های مردم در سرتاسر جهان را انتقال می‌دهد، گفت: ما با حمایت از تولیدکنندگان خرد چینی اقتصاد این کشور را ارتقا دادیم در حالیکه همین کار را می‌توانیم برای تولیدکنندگان داخلی انجام دهیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.