سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت :تا پایان اردیبهشت امسال آبیاری شبکه فضای سبز اصفهان از طریق پساب انجام می گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مقدری در نشست خبری  که در ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد افزود:بحران آب مساله ای بسیار جدی است و مردم اصفهان باید به  این موضوع توجه و در مصرف آب تا حد امکان صرف جویی کنند  .

وی افزود :شورای اسلامی شهر اصفهان از پاییز سال گذشته پیگیر بحران آب بود و در همین راستا ستاد بحران تشکیل  و اعضای ستاد در حال بررسی این موضوع و ارائه راهکار هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بعد از تامین آب شرب مردم، حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر اصفهان  دغدغه مسئولان شهری است  و باید تمهیدات لازم در این باره انجام شود، افزود : طرح توسعه پساب سپاهان شهر در حال اجراست و دستگاهی که قابلیت کمتر شدن بوی نامطبوع و تصفیه کامل آب  را دارد ، از کشور سوئد خریداری شده و همچنین تغییر نژادهای گیاهان و چمن های در حال کاشت در سطح شهر به انواعی که سازگاری بیشتری با خشکسالی و به آبیاری کمتری نیاز داشته باشند از جمله طرح های شورای سلامی شهر برای حراست از محیط سبز نصف جهان است.

مقدری تصریح کرد : در حال حاضر تمام گیاهان و درختان در سطح شهر به صورت قطره ای آبیاری می شوند به جز درختان  کهنسال که به آبیاری به صورت غرقابی احتیاج دارند.

وی در مورد نام گذاری های جدید در سطح شهر گفت :  اخیرا شورای اسلامی شهر اصفهان ، به پاس تلاش های استاد جمشید مظاهری ،کتابخانه مرکزی شهرداری را به نام ایشان و همچنین خیابان حدفاصل بین بازارچه تا میدان پردیس را به نام دکتر هنرفر چهره ماندگار اصفهان نام گذاری کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نام گذاری برخی ایستگاه های خط یک مترو اصفهان برای مردم مبهم است  و تعداد زیادی از مردم برای پیاده شدن از مترو دچار مشکل می شوند افزود :اصلاحات لازم در نام گذاری این بخش ها و همچنین ایستگاه های خط دو و سه و طرح توسعه خط یک  صورت گرفته و بزودی بعد از بازدید و اتمام بررسی ها اعلام می شوند.

مقدری در ادامه به جلسه اخیر اعضای شورای شهر با استاندار اصفهان و موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت :پیشنهاد طرح حلقه های حفاظتی اصفهان،    یکی از ابر طرح های مورد نیاز شهر با بودجه ی  بسیار سنگین مهمترین موضوع جلسه بود ،قرار است  یک کمربند حفاظتی برای تردد اتومبیل های سنگین  دور تا دور شهر  ایجاد  و درصد قابل توجهی از تصادفات استان کاهش یابد .

وی ادامه داد :تقویت برنامه های فرهنگی و شاد یکی دیگر از موضوعات بررسی شده با استاندار بود که قرار شد از این پس تئاتر ها و موسیقی ها و جشن های خیابانی و کنسرت ها  راحت تر مجوز کسب کنند و بیشتر در سطح شهر برگزار شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان امسال نیز با مشارکت 50 درصدی بنیاد  فارابی میزبان جشنواره کودک و نوجوان است افزود : تلاش
 می کنیم امسال تا حد امکان از نیروهای اصفهانی برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم چرا که در استان ما نیروهای حرفه ای  بسیاری وجود دارد.

مقدری  گفت : اصفهان با جدیت تمام به دنبال جذب سرمایه گزارهای  خارجی برای طرح ها و طرح های مختلف است که  در  همین راستا در حال رایزنی با کشور های چین و اسپانیا برای انجام طرح  مترو هستیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.