آغاز کار مطالعه محیط زیستی و اجتماعی پروژه «تاپی»

یک شرکت خصوصی که قرارداد پروژه تاپی را به دست آورده است، کار مطالعه محیط زیستی و اجتماعی مسیر راه پروژه تاپی را آغاز کرد.

آغاز کار مطالعه محیط زیستی و اجتماعی پروژه «تاپی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت خصوصی که قرارداد پروژه تاپی را به دست آورده است، کار مطالعه محیط زیستی و اجتماعی مسیر راه پروژه تاپی را آغاز کرد.

عبدالاحسان مومند، مسئول اجرایی این شرکت گفت که کار مطالعه محیط زیستی و اجتماعی تاپی تا کمتر از سه ماه آینده در ولایت‌های قندهار، هلمند، نیمروز و فراه تکمیل خواهد شد. به گفته او، این پروژه ۶۰۰ هزار دالر هزینه بر می‌دارد.

از سوی دیگر، اداره ملی حفاظت محیط زیست هشدار داده است که اگر بررسی‌های زیست محیطی این پروژه انجام نشود، می‌تواند این پروژه‌ خطرهایی به مردم محل ایجاد کند.

عبدالولی مدقق، معاون اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست گفت که انجام این بررسی‌ها در جلوگیری از آلودگی هوا به ویژه مسیر پروژه تاپی است.

قرار است که از مسیر پروژه تاپی، پروژه برق پانصد کیلوولت ترکمنستان، راه آهن و فایبر نوری نیز بگذرد که با عملی شدن این پروژه‌ها افغانستان صدها میلیون دالر به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.