معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دستیابی به جایگاه نخست توسعه در منطقه نیازمند توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدباقر نوبخت امروز در جمع مسؤولان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: ما باید کمتر از 7 سال دیگر یعنی در سال 1404 به جایگاه نخست توسعه در منطقه برسیم.

وی با بیان این مطلب که با روش‌های سنتی امکان مسابقه با سرعت اطلاعات روز دنیا را نخواهیم داشت ،افزود: دستیابی به جایگاه نخست توسعه در منطقه یک انتخاب برای جمهوری اسلامی نیست بلکه برای کشور ما یک الزام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا زمان از دست رفته را جبران و از تکانه‌هایی که به ما اعمال می‌شود، حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به رشد 8 درصدی طبق بودجه نیاز به 770 هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز داریم که امسال هم دست یافتنی نیست.

نوبخت عنوان داشت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صراحتاً به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شده است که جز از شهرک‌های علمی تحقیقاتی نمی‌گذرد؛ تلاش ما برای بودجه سال آینده افزایش چند برابری بودجه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار