سی و پنجمین همایش جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری ( IASP ۲۰۱۸ ) به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ۱۱ تا ۱۴ شهریور امسال برگزار خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در نشست کارگروه اجرایی همایش جهانی پارک‌های علم و فناوری که با حضور شهردار اصفهان برگزار شد، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، موضوع اصلی این همایش را "به سوی شهرها و جوامع پایدار؛ پرورش و ترویج زیست بوم های نوآوری"اعلام کرد وگفت: این نخستین بار در کشور و در شهر اصفهان است که یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می شود.

مهدی کشمیری گفت:  مقالات زیادی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که بالاترین میزان در ۱۰ دوره اخیر برگزاری این رویداد جهانی است.

وی از تشکیل جلسه های مذاکره تجاری بین رییسان پارک‌های علم و فناوری دنیا همزمان با برگزاری همایش جهانی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان خبر دادو افزود: سه تور فناوری و گردشگری در شهرهای تهران، یزد و شیراز نیز در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان خارجی علاوه بر آشنایی با پیشرفت‌های علم و فناوری از شهرهای دیدنی کشورمان نیز دیدن کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مورد چگونگی کسب این میزبانی گفت: مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سال ۹۵ در نشست اعضای همایش جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری(IASP) در مسکو حضور یافتند و با معرفی اصفهان و شهرک، موفق به کسب میزبانی سال ۲۰۱۸ این نشست شدند.

کشمیری ادامه داد: انجمن بین‌المللی موسسه‌ها و پارک‌های علم وفناوری(IASP) از سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و ۴۰۰ عضو از ۷۰ کشور دارد که ۳۰ عضو آن از ایران هستند.

به اعتقاد رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، همایش جهانی پارک‌های علم و فناوری یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود و میزبانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

شهردار اصفهان  نیز در این نشست، حضور نمایندگان پارک‌های علم و فناوری در اصفهان را فرصتی مغتنم خواند و بر استفاده از ظرفیت‌های این استان بویژه حضور شهرهای خواهرخوانده اصفهان در همایش یاد شده تاکید کرد.

قدرت‌الله نوروزی گفت: شهرداری اصفهان از برگزاری سی و پنجمین همایش جهانی پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند.

در زمان حاضر حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شهرک که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای ۱۰ مرکز رشد فناوری و ۲ پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان میزبان کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار