قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: فروش کتاب در این نمایشگاه تا دیروز، به ۵۹ میلیارد تومان می‌رسد و در آستانه ۶۰ میلیاردی شدن قرار دارد.

فروش کتاب در نمابشگاه کتاب تهران به مرز 60 میلیون تومان رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به تراکنش‌های پوز‌های نمایشگاه کتاب گفت: تا پایان روز ششم (دیروز)، تراکنش پوز‌های بانکی حدود ۴۲ میلیارد تومان بود. به دلیل اینکه پوز‌های متفرقه در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیشتر است، ۴۰ درصد فروش‌های نمایشگاه کتاب از طریق غیر پوز‌های بانکی انجام شده است.

وی افزود: بعضی از ناشران از پوز‌های متفرقه استفاده می‌کنند که نباید این کار انجام شود؛ اما چون در روز اول برخی پوز‌ها مشکل دا‌شت، در این باره زیاد سخت گیری نمی‌کنیم.

شهرام نیا درباره فروش کل کتاب در نمایشگاه اظهار کرد: مبلغ فروش کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا روز ششم (دیروز)، به ۵۹ میلیارد تومان می‌رسد و در آستانه ۶۰ میلیاردی شدن فروش نمایشگاه کتاب هستیم. در مجموع میزان فروش نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال قبل، ۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: فروش در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رضایت بخش‌تر است. ناشران کوچک از این دوره نمایشگاه کتاب نسبت به دوره قبل انتفاع بیشتری می‌برند. احساس می کنم امسال عدالت در حوزه فروش کتاب بیشتر است. از امروز دانشجویان و سازمان‌ها و نهاد‌ها بیشتر از روز‌های قبل به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند. کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود، قبل از موج افزایش قیمت کتاب چاپ شده اند. بعید می‌دانم در نمایشگاه کتاب امسال قیمت کتاب زیاد افزایش یافته باشد.

قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه سال گذشته تراکنش پایانه‌های مستقر در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۸۳ میلیارد تومان بوده است؛ بیان کرد: بدون احتساب پایانه‌های متفرقه و فروش‌های نقدی کتاب، میزان افزایش فروش کتاب امسال بین ۵ تا ۱۰ درصد بود.

وی ادامه داد:  تا دو روز قبل اعلام کردیم ناشران موظف هستند کتاب‌های قبل از ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ را با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری کنند؛ ولی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را با هر ارزی تهیه کردند آزاد هستند با قیمت روز آن هم تا ۵۸۰۰ تومان و با تخفیف بفروشند. پس از این اعلام، بلافاصله معاون رئیس جمهور به بانک مرکزی دستور داد ارز مورد نیازکتاب‌های خارجی را تامین کند و در اختیار ناشران قرار دهد. از این پس هر نوع فروش بالاتر و ارائه ندادن تخفیف موجب برخورد با ناشران می‌شود. فاکتور‌ها کنترل و مابه‌التفاوت پس از نمایشگاه کتاب به ناشران خارجی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

آمار فروش نمایشگاه کتاب تا روز ششم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار