مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران گفت: 580 انجمن ادبی از سراسر کشور برای دریافت شناسه و همکاری نزدیکتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران در نشست خبری دومین جشنواره انجمن های ادبی به تشریح روند برگزاری جشنواره انجمن های ادبی پرداخت و گفت:در ابتدا از انجمن های ادبی درخواست کردیم شناسه ای را دریافت کنند که تاکنون  ۵۸۰انجمن از ۱۸۴شهرستان ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تهران،خوزستان و فارس بیشترین انجمن های ادبی را داشتند، افزود: البته تصور ما این است که هنوز برخی از انجمن های ادبی ثبت نام نکرده اند.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران با بیان اینکه بیشترین تنوع شهری در استان فارس دیده شده است، ادامه داد:هم اکنون اولین جلسه کار گروه رسیدگی به وضعیت انجمن های ادبی تشکیل شده است و شناسه های۱۶۰ انجمن در این جلسه تایید شد.

قزلی گفت:انجمن های ادبی ریشه در سنت های ادبی  ما دارند از این رو تصور کردیم که باید این سنت ها را احیا کنیم تا ادبیات خلاقانه رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه  ۴۹ نفر از استان های کشور برای دبیری جشنواره انجمن های ادبی ثبت نام کرده اند، گفت: امیدواریم که یکی از آنها انتخاب شود تا بسیاری از برنامه های بنیاد توسط انجمن های ادبی پیگیری شوند و من یک جریان جدید در انجمن های ادبی را نوید می دهم.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران با تاکید بر اینکه انجمن های ادبی صاحب بودجه شده است، گفت:خوشحالم که این بودجه یک برند است و امیدواریم سازمانی را برای کمک به انجمن های ادبی پیدا کنیم به گونه ای که انجمن های ادبی وابستگی کمتری به دولت داشته باشند.

قزلی ادامه داد:کاهش تصدی دولت به این معنا نیست که دولت بودجه ای را اختصاص ندهد البته حمایت ها همیشه مالی نیست و مسئولیت امور برعهده خود انجمن های ادبی است.

لازم به ذکر است؛ محمدرضا زارعی،اسماعیل امینی،فریبا یوسفی،قزلی و مهدی محمدی اعضای کمیته انجمن های ادبی هستند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از برگزاری جشنواره انجمن های ادبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار