نماینده مردم گرمسار گفت: برای ریشه کن فساد در جامعه و توسعه سرمایه گذاری باید با پولشویی مبارزه کنیم.

فساد و ارتشاء ریشه در پولشویی دارد/ فساد مالی یکی از موانع اصلی امنیت اقتصادی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه 18 اردیبهشت) در موافقت با اصلاح لایحه مبارزه با پولشویی، اظهار کرد: این لایحه دولت در 27 آذر 96 تقدیم مجلس و به 6کمیسیون فرعی برای بررسی اجرا شد و خلاف اظهارات مخالفان این لایحه هیچ گونه تعجیلی در بررسی آن صورت نگرفته است.

وی ادمه داد: باید بپذیریم که توجه به توسعه اقتصادی اهمیت زیادی دارد و در این راستا امر مبارزه با پولشویی جزء تفکیک ناپذیر در سیستم‌ مالی کشور باید باشد.

کاتب با تأکید بر اینکه برای شفاف شدن اقتصاد کشور و همچنین شکل‌گیری ارتباطات پولی و مالی کشورمان با دنیا نیاز به اصلاحات این لایحه داریم، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم بخش اقتصادی، امنیت اقتصادی به معنای به رسمیت شناختن مالکیت سرمایه است و فساد مالی یکی از موانع اصلی بر سر راه امنیت اقتصادی کشور است.

نماینده مردم گرمسار ادامه داد:‌ سرمایه‌های ناشی از پولشویی نظام اقتصادی کشور را مختل می‌کند، امنیت اقتصادی را از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد سرمایه گذاری داخلی رونق گیرد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر پولشویی باعث کاهش اعتماد عمومی و تضعیف بخش خصوصی و تعاونی‌ها می‌شود، اظهار کرد: فساد و ارتشاء ریشه در پولشویی دارد و اگر بخواهیم فساد را در جامعه ریشه کن کنیم و سرمایه گذاری را توسعه دهیم، باید مبارزه با پولشویی را در دستور کار جدی قرار دهیم.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: این لایحه باید به گونه‌ای تصویب شود که بازدارنده باشد به این معنا که احکامی که برای آن صادر می‌کنیم، متناسب با جرایم باشد تا این متخلفان به خود اجازه ندهند سرمایه‌های خود را بر خلاف جریان اقتصادی کشور حرکت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار