آیت الله نوری همدانی گفت:باید سعی شود برنامه‌ای در صدا و سیما هر هفته‌ در زمینه وقف پخش شود تا ثمره وقف را مردم مشاهده کنند. این ارتباط با صدا و سیما سبب نشان دادن نمونه‌هایی از کارها می‌شود و در فرهنگ‌سازی مؤثر است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: مسلمانان در اسلام نسبت به یکدیگر عاطفه و محبت دارند و هر انسانی درخت و شجره طیبه‌ای برای خدمت به افراد دیگر است.

وی افزود: خداوند کسانی که با احسان ماندگار کاری انجام می‌دهند، دوست دارد و اجر و پاداش نیکوکاران را هرگز ضایع نمی‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وقف جایگاه والایی در زمینه خدمت به مردم دارد عنوان کرد: باید سعی شود برنامه‌ای در صدا و سیما هر هفته‌ در زمینه وقف پخش شود تا ثمره وقف را مردم مشاهده کنند. این ارتباط با صدا و سیما سبب نشان دادن نمونه‌هایی از کارها می‌شود و در فرهنگ‌سازی مؤثر است.

وی ادامه داد: فرهنگ اهل بیت(ع) از ابتدا در مازندران و گیلان رواج داشته و علمای بزرگی از این اماکن برخاستند که افتخار اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با تحلیل تاریخ می‌توان مطالب زیادی برای امروز فراهم کرد اضافه کرد:اکنون از یک طرف در جریان مبارزاتی مستکبران، صهیونیست، آلمان، فرانسه، انگلستان، آمریکا و عربستان سعودی قرار دارند و از طرفی دیگر مستضعفان جهان مجهز و متشکل شده‌اند. جریان سوریه و بحرین نمونه بارز این جریانات بود. حزب الله نیز در چنین جریانی در انتخابات جلو افتاد که خرسندی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه قطب فرهنگی در بقاع امامزادگان وجود دارد افزود: در بقاع امامزادگان در زمینه موضوعات مختلف تبلیغ می‌شود که بسیار اقدام پسندیده‌ای است.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی دینی، مذهبی و نظام ولایی است و مردم در این راه جان و خون دادند و در هر نقطه قبور و خیابان‌ها به نام شهدا است که پیام دارد و وظیفه را سنگین می‌کند. خون شهید سبب رشد و بالندگی می‌شود بنابراین باید بیدار و هوشیار باشیم و در راه خود استقامت داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت امامزادگان تصریح کرد: با سخت‌گیری که نسبت به اهل بیت(ع) و امامزادگان وجود داشت آنها به سمت ایران حرکت کردند. ایرانیان نیز از نظر ولایتمداری قوی بودند و به امامزادگان احترام می‌کردند.

وی بیان کرد: اکنون بقاع امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شده و علما مباحثی برای مردم بیان و راهنمایی می‌کنند و به طرح جریان تاریخی و مبارزاتی در امامزادگان برای مردم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه وقف احسان ماندگار و خدمت بزرگی است یادآور شد: سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) باید در هر امامزاده باشد. امام خمینی(ره) حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه نوشته‌اند و به این وسیله توانستند رژیم سلطنتی را سرنگون و استکبار را قلع و قمع کنند.

انتهای پیام/ح

وقف احسان ماندگار و خدمت بزرگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار