آیت الله نوری همدانی گفت:وظیفه طلاب برای پرداختن به مسائل دوران غیبت سنگین است،ما بر سر سفره آن حضرت نشسته‌ایم.

وظیفه ی سنگین طلاب در پرداختن به مسائل دوران غیبت امام عصر(عج)به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله  نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج از فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بیان مسائل مربوط به دوران غیبت در همه زمان‌ها اظهار کرد: مسئله امام زمان(عج) مسئله بسیار مهمی است تا جایی که پیامبر اکرم(ص) و همه امامان (ع) به آن پرداخته‌اند.

وی جمع روایات مربوط به زمان غیبت را بیش از هزار حدیث و روایت از امامان (ع) دانست و افزود: از زمانی که پیغمبر اسلام (ص) مبعوث شد تا امام یازدهم همه به امر غیبت عنایت ویژه‌ای داشته و چنانچه کسی بخواهد همه روایات را در یک کتاب مجزا جمع‌آوری کند به عددی بیش از هزار حدیث خواهد رسید.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: موضوعاتی که در این روایات به آن پرداخته‌شده حول محور علائم ظهور، کیفیت ظهور و ویژگی‌های منتظران ظهور بوده و دستورات لازم را برای زمان غیبت به مردم داده تا مردم برای زمان ظهور آماده شوند.

وی با بیان اهمیت توجه طلاب حوزه علمیه به مسئله غیبت خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه علمیه برای پرداختن به مسائل دوران غیبت و امام زمان(عج) بسیار سنگین بوده زیرا که ما بر سر سفره آن حضرت نشسته‌ایم و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم به بیان مطالبی از شیخ مفید و دوران غیبت و نائبان امام زمان(عج) پرداخت و گفت: از وظایف علما در زمان غیبت می‌توان به بیان مسائل دوران غیبت و دیگری حفظ روایات و بیان آن در جامعه اشاره کرد و باید بدانیم نائبان امام زمان (عج) چه وظیفه سنگینی را در دوران غیبت بر دوش داشته وبرای آن‌ها در وقت نمازهای شب دعا کنیم.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله نوری همدانی در درس خارج فقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار