یکی از وزرای کابینه ترزا می، خروج انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپا را عامل به خطر افتادن هزاران فرصت شغلی در این کشور دانست.

خروج انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپا هزاران فرصت شغلی را در معرض خطر قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، گرگ کلارک، وزیر کسب و کار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس، اعلام کرد در صورت اجرای تصمیم نخست وزیر این کشور در خصوص خروج از اتحادیه گمرکی اروپا، هزاران شغل در انگلیس در معرض خطر قرار می‌گیرد.

کلارک که یکی از اعضای محافظه‌کار کابینه انگلیس و طرفدار باقی ماندن کشورش در این اتحادیه است، از شکاف عمیق میان اعضای حزب بر سر این موضوع گفت و شرایط برنامه ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای خروج از اتحادیه  گمرگی پس از اجرای برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، را توضیح داد.

بنابر طرح پیشنهادی، عضویت در اتحادیه گمرکی که بر اساس آن انگلیس تعرفه وارداتی بر کالاهای مربوط به اتحادیه اروپا را لغو کرده است، سبب عصبانیت طرفداران برکسیت شده است. آن‌ها ماندن در اتحادیه گمرکی را محقق نشدن قول نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا می‌دانند.

کلارک در این باره گفت: این برنامه همچنان در دست بررسی است و طرح کلی مربوط به تاثیرات آن بر روی شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا تردیدهایی را درباره آینده 3 هزار و 500 کارمند انگلیسی این شرکت مطرح کرده است.

او در گفتگو با شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد: من هفته جاری با رئیس شرکت تویوتا گفتگو داشتم. آنها در حال بررسی برای اتخاذ یک تصمیم مهم درباره مکان کارخانه بعدی تویوتا در اروپا هستند.

کلارک در این باره گفت: نزدیک به 4 هزار کارمند در کارخانه خودروسازی تویوتا در شمال ولز و دربی‌شایر مشغول به کار هستند. ماهیت کار این شرکت به صورتی است که بیش از 50 درصد از کارمندان آن از خارج از انگلیس می‌آیند. مسئولان تویوتا همواره اعلام کرده اند که یک توافق گمرکی را اتخاذ کردیم که اختلافات (بین کشورها) را به حداقل می‌رساند. چیزی که در حال حاضر نیاز مبرمی برای آن وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار