جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به شناسایی و دستگیری دو مجرم اینترنتی گفت: متهمان بیش از دو میلیارد ریال وجه نقد از حساب افراد برداشت کرده بودند.

دستگیری کلاهبرداری ميلياردی اینترنتی در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ جعفر کردلو جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی در یافت شکایت‌های متعدد مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: ماموران با تحقیقات فنی پلیسی در یافتند که افرادی با طراحی صفحه‌ای در فضای مجازی و هدایت قربانیان جهت فعال سازی نرم افزار، آن‌ها را به صفحه درگاه بانکی جعلی هدایت و در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها می‌کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متهمان در چندین استان به این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده بودند افزود: با رد زنی‌های فنی پلیس فتای استان دو متهم ۱۸ و ۲۰ ساله در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و از این متهمان انواع لوازم دیجیتال و کارت بانکی کشف شد.

سرهنگ کردلو با بیان اینکه این متهمان به کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی از چندین نفر اعتراف کردند گفت:خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک مهمترین اصل در خرید‌های اینترنتی است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: بعضی از سودجویان سایبری نماد اعتماد الکترونیک را جعل می‌کنند و به سرقت اطلاعات بانکی قربانیان می‌پردازند.
سرهنگ کردلو با تاکید بر اینکه به هویت افراد در فضای مجازی اعتماد نکنید گفت:: همواره به یاد داشته باشید که در فرم‌های ورود اطلاعات تمامی سایت‌های مهم از پروتکل https استفاده می‌کنند و از کاربران تقاضا می‌شود جهت دیدن هر گونه موارد مشکوکی به پلیس فتا گزارش دهند.
 این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد :که در فضای مجازی فریب افراد شیاد را نخورده و به سایت‌های غیر قانونی و غیر مجاز اطمینان نکنند.
 
انتهای پیام/ن
 

کلاهبرداری اینترنتی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.