مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: باید از تمام توانمندی‌های استان در راستای پیشرفت اهداف تعلیم و تربیت بهره ببریم.

 مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه افراد موفق در عرصه‌های متعدد در کلاس درس معلمان و با آموزه‌های آنان به جایگاه مناسب در جامعه رسیده‌اند  گفت: امروز نیز آموزش‌وپرورش کشور برای رسیدن به اهداف خود نیازمند عزمی ملی است.

سید مصطفی آذر کیش افزود: در کنار همه برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در راستای تحقق سند بنیادین آموزش‌وپرورش تأکید شده است تا همه‌ی مسئولان و دستگاه‌ها در راستای تعالی آموزش در جامعه تلاش کنند.

وی متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیاز جامعه را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پروش دانست و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که فرزندان ما در پایه دوازدهم تحصیلی خود وارد بازار کار شوند.

  آذرکیش ادامه داد: نقش معلم به‌عنوان هدایتگر، مؤثرترین عنصر در تحقق آرمان‌های تعلیم و تعلم است.

وی گفت: نیاز واقعی امروز فرزندان ما آموختن مهارت‌های زندگی و توانایی روبه‌رویی با چالش‌های جامعه است تا بتوانند مسائل اجتماعی خود در آینده و در زندگی اجتماعی را برطرف کنند و این مهم میسر نخواهد شد مگر با تلاش و دلسوزی معلمینی که در راین راه مقدس قدم گذاشته‌اند.

 مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش نقش شورا‌ها در تعالی آموزش‌وپرورش را بسیار برجسته دانست و گفت: باید بتوانیم از تمام توانمندی‌های استان در راستای پیشرفت اهداف تعلیم و تربیت بهره ببریم و لازم است تا تمام آحاد جامعه به‌ویژه مسئولین رده‌ی اول استانی، توجه خود را به این سمت آورده و از هیچ تلاشی در راستای تعالی تعلیم و تربیت دریغ نکنند.

وی  ادامه داد: برنامه ششم توسعه تکلیف نموده تا در پایان این برنامه ۵۰ درصد از فرزندان ما بتوانند در هنرستان‌ها تحصیل کنند که این عدد در یزد بالغ‌بر ۳۷ درصد است که امیدواریم با تلاش و دلسوزی مسئولان و معلمین، این روند نیز رو به بهبود گذاشته و شاخصه‌های این برنامه تحقق یابد که البته این تحقق نیز نیازمند اراده‌ای ملی و استانی است.

توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش دانست و بیان کرد: کار در آموزه‌های دینی ما مقدس است، ولی برخی رفتار‌ها در جامعه همواره ضربه‌هایی به شأن و منزلت کار و تلاش زده که فرهنگ‌سازی در این زمینه را نیازمند توجهی جدی‌تر کرده است.

آذرکیش تأکید کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که نیاز به اشتغال‌زایی بیش از همیشه احساس می‌شود و باید با عزمی جدی در این حوزه قدم برداشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش، متناسب‌سازی آموزش‌ها با نیاز جامعه را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پروش دانست و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که فرزندان ما در پایه دوازدهم تحصیلی خود وارد بازار کار شوند، دانشگاه گرایی صرف تفکری اشتباه بوده و باید آموزش‌ها به نحوی باشد که افزایش تولید ملی و کاهش نرخ بیکاری را موجب شود.

آذرکیش حمایت از کسب‌وکار دانش‌آموزی را بسیار بااهمیت دانست و تصریح کرد: البته کشور نیازمند نخبگان برجسته در عرصه‌های فیزیک، شیمی و ریاضی است، ولی بدون شک اگر نخبگان مهارتی کشور نیز به‌اندازه نخبگان دیگر تکریم شوند شاهد تحول در تولید و اشتغال در کشور خواهیم بود، لازم است تا با حمایت از مهارت دانش‌آموزی، جدیت فرزندان خود در امر تولید و اشتغال را موجب شویم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار