عضو کميسيون روابط خارجي پارلمان فرانسه از سياست جنگ‌طلبانه امانوئل مکرون انتقاد کرد.

انتقاد عضو کميسيون روابط خارجي پارلمان فرانسه از سياست جنگ طلبانه مکرونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلمانتین اوتن، عضو کمیسیون امور خارجی پارلمان فرانسه از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» از سیاست جنگ طلبانه امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

نماینده شهرستان سِن-سن-دونی در پارلمان فرانسه در مصاحبه‌ای با هفته نامه «ژورنال دو دیمانش»، به سیاست خارجی امانوئل مکرون تاخت و گفت: «مکرون ظرف چند ماه دیپلماسی ما را بیش از هر زمانی وابسته‌تر کرده است. اقدام بین المللی ما در حال حاضر کاملا وابسته به ناتو است. ناتو سازمانی منسوخ است که به قیمت از دست رفتن ثبات جهان، ما را به سمت اقدامات تحریک آمیز و ارعاب علیه هر کشوری که دشمن آمریکاست می‌کشاند.»

این مسئول فرانسوی همچنین گفت: «سفر اخیر مکرون به آمریکا از دکترین بین المللی واقعی وی که همان ارتقای آتلانتیسم بی قید و شرط است، پرده برداشت.»

«آتلانتیسم» یک جریان سیاسی مبتنی بر اتحاد نظامی دو سوی اقیانوس اطلس است که اوایل جنگ سرد مفهوم آن شکل گرفت.

کلمانتین اوتن گفت: «این دیپلماسی جنگجویانه با پشتیبانی یک نئولیبرالیسم دیوانه‌وار کشور ما را به سمت شرایطی متناقض هدایت کرده است. امانوئل مکرون نشان لژیون دونور را از بشار اسد، رئیس جمهور فرانسه پس می‌گیرد، اما در همین حال با شکوه بسیار زیاد از ولیعهد عربستان سعودی پذیرایی می‌کند.»

انتهای پیام/

انتقاد عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان فرانسه از سیاست جنگ‌طلبانه مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار