سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد بازداشت‌های خودسرانه در عربستان سعودی در سال‌های اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دیدبان حقوق بشر روز یکشنبه با اعلام اینکه عربستان سعودی هزاران نفر را به مدت یک دهه بدون محاکمه بازداشت کرده است از ولیعهد این کشور به سبب بازداشت‌های خودسرانه انتقاد کرد.

اطلاعات رسمی وزارت کشور عربستان که از سوی دیدبان حقوق بشر مورد ارزیابی قرار گرفته است نشان می‌دهد مقامات سعودی 2 هزار و 305 نفر را بیش از شش ماه - برخی را به مدت یک دهه - بدون محاکمه و ارجاع آن‌ها به دادگاه بازداشت کرده‌اند.

عربستان سعودی در ماه‌های اخیر اقدام به برخی اصلاحات در این کشور کرده است، اما دیدبان حقوق بشر اعلام کرد بازداشت‌های خودسرانه در عربستان سعودی در سال‌های اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است. این سازمان از مقامات عربستان خواست بازداشت‌های خودسرانه را در این کشور متوقف کنند.

ساره ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک، اعلام کرد چنانچه مقامات سعودی بتوانند فردی را به مدت شش ماه بدون هیچ اتهامی بازداشت کنند روشن است که سیستم کیفری این کشور همچنان ناکارمد و ناعادلانه است و به نظر می‌رسد وضع بازداشت‌های خودسرانه در عربستان بدتر شده است.

انتهای پیام/

سازمان دیدبان حقوق بشر از عربستان

برچسب ها: عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار