معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رتبه اصفهان در طرح‌های عیدانه، تابستانه، زمستانه و پاییزه در سال نخست اجرای طرح‌ها در برخی طرح‌ها جایگاه نخست کشور بود.

پرویز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص برگزاری طرح عیدانه کتاب اظهار کرد: برای سومین سال طرح «عیدانه کتاب» با 92 کتاب‌فروشی در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این طرح کتاب‌فروشی «شهر کتاب» توانست موفق به کسب رتبه 6 کشوری شود؛ در این طرح از نظر تعداد کتاب‌فروشی، اصفهان بعد از تهران و مشهد رتبه سوم را کسب کرده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خراسان رضوی با 93 کتاب‌فروشی و تهران با 123 کتاب‌فروشی در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند که استان اصفهان بر اساس فروش کتاب نیز بعد از خراسان رضوی و تهران رتبه سوم را کسب کرد.

وی با بیان این که طرح عیدانه کتاب نشان‌دهنده اقبال مردم اصفهان به کتاب بود، خاطرنشان کرد: رتبه اصفهان در طرح‌های عیدانه، تابستانه، زمستانه و پاییزه در سال نخست اجرای طرح‌ها در برخی طرح‌ها جایگاه نخست کشور بود.

طاهری اذعان داشت: استان اصفهان در سال دوم طرح عیدانه جایگاه دوم و امسال که سال سوم بود جایگاه سوم را از آن خود کرد؛ البته این رتبه‌بندی به شکلی بوده است که در برخی عناوین رتبه نخست در برخی دیگر رتبه دوم و برخی عناوین رتبه سوم بود.

وی با بیان این که طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان پس از برگزاری 2 سال، امسال برگزار می‌شود، یادآور شد: این طرح به این شکلی است که باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در بین افراد به صورت گروهی تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: این باشگاه‌ها در سامانه ثبت‌نام کرده و اقداماتی مانند فیلم‌سازی بر اساس کتاب، اشتراک‌گذاری کتاب، نامه به نویسنده کتاب و... براساس کتب مختلف انجام می‌دهند.

وی در پایان عنوان کرد: این طرح از اردیبهشت آغاز شده و تا آبان ماه گروه‌ها تشکیل می‌شوند؛ دوره‌های آموزشی را زیر نظر و آموزش مربیانی می‌گذرانند و اختتامیه این طرح در آبان ماه در استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیده استان‌ها به مرحله کشوری می‌روند.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان بر سکوی سوم کشور ایستاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.